smetplekje

Hoi allemaal,

Ik heb even een kort vraagje waarop ik hoop antwoord te krijgen. Ondanks dat wij onze uiterste best doen om alle plooien bij onze 7 weken oude dochter zo goed mogelijk droog en schoon te houden, heeft ze toch een smetplek in haar nek ontwikkeld. Hoe kan je deze het beste behandelen? Ik maak de plek nu regelmatig goed schoon en droog en smeer hem in met vernixzalf. Is dit wel goed?

Alvast bedankt!

Groetjes Melanie (en Ynske)
 
Mijn dochtertje heeft dat ook gehad(heeft waarschijnlijk ook wel met het weer te maken.)

Ten eerste moet je het nu helemaal goed schoon en droog houden.
Wij deden dat als volgt eerst afdoen met een luierdoekje, dan droog deppen met een hydrofiele luier en daarna er gewoon een beetje sudocreme op smeren(klink misschien een beetje raar maar helpt wel).
Dat hebben we wel 6 keer per dag gedaan.

Ze was er binnen 2 dagen van af en was toch echt een lelijke plek.

veel succes

Groetjes Bianca
 
Ik heb een zoontje van 13 weken. En hij had ook last van een smetplek in zijn nekje. Ik had van een vriendin gehoord dat talkpoeder goed helpt dit heb ik toen gebruikt en je merkt het verschil gelijk. Nu blijft het goed droog.Succes.
 
Talkpoeder wordt niet meer geadviseerd omdat het schadelijk kan zijn bij o.a. het inademen. In plaats van talkpoeder kun je maizena gebruiken. Hierin zitten dezelfde enzymen als die wij in ons lichaam hebben en is dus niet schadelijk!
Het heeft bij onze zoon perfect geholpen. gewoon 1 of 2 x per dag erop doen
Succes
 
Terug
Bovenaan