Smetplekjes

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Wat gebruiken jullie voor de bekende rode plekjes die in de huidplooien ontstaan? Sinds mijn dochtertje wat zwaarder is geworden (niet te zwaar overigens) heeft ze bij tijd en wijle rode plekjes onder haar  oksels of in de plooitjes van haar benen. Alvast bedankt voor jullie tips!

heyhey

de eerste tip is: heel goed afdrogen, na t douchen of bad.

alle plooien goed afdrogen. zo voorkom je smetplekjes.

als 2e tip: talkpoeder.

doe een beetje talkpoeder op je hand (niet in 1 keer op de plooien!) en smeer het dan voorzichtig op de plooien.
heb je geen talkpoeder in huis, dan is bodylotion of een ander vet cremetje ook goed.

doe de smetplekjes 2 a 3 keer per dag in smeren. tot ze weg zijn. je kindje kan er behoorlijk last van hebben.

succes ermee

groetjes, do

Hallo

Ik adviseer je toch om even goed op te letten dat het geen eczeem plekjes zijn want dat had mijn zoon namelijk. Laat er even naar kijken door de huisarts als je het niet vertrouw. Ik gebruik voor mijn zoon bodylotion van vaseline dermo care heet nu rescue lotion daar ben ik heel tevreden over.

Veel succes ermee

groetjes lies

quote: dotjuh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-02-2009 13:07:08'));

heyhey

de eerste tip is: heel goed afdrogen, na t douchen of bad.

alle plooien goed afdrogen. zo voorkom je smetplekjes.

als 2e tip: talkpoeder.

doe een beetje talkpoeder op je hand (niet in 1 keer op de plooien!) en smeer het dan voorzichtig op de plooien.
heb je geen talkpoeder in huis, dan is bodylotion of een ander vet cremetje ook goed.

doe de smetplekjes 2 a 3 keer per dag in smeren. tot ze weg zijn. je kindje kan er behoorlijk last van hebben.

Even gauw een reactie heb heel weinig tijd dus is niet kortaf bedoeld!
Maizena schijnt beter te zijn dan talkpoeder, als je er iets poederigs op wilt  doen. Talkpoeder deed ik laatst ook maar heeft het alleen maar erger gemaakt (was bij ons  luieruitslag). Dat schijnt te gaan broeien en das dus net wat je niet wilt!

Groetjes Saskia

succes ermee

groetjes, do

Hallo allemaal, bedankt voor jullie reactie's.

Ik heb niet het idee dat het eczeem is, het is niet echt nat. En het  was genezen, maar blijft toch terugkomen.  Het zijn precies van die broeiplaatsjes :( Ik deed bepanthen erop op aanraden van de vk. Lekker vet inieder geval :)  Als ik het zo hoor blijft het dus een kwestie van zeer goed afdrogen en smeren, smeren, smeren :)  

Hallo

Mijn ervaring is namelijk dat het bij mijn zoon wel eczeem was juist ook op die broeiplaatsen en het waren ook droge plekken. Je merkt het wel als ze eenmaal gaan krabben. Mijn zoon heeft in de winter last van eczeem omdat ze dan warm aan worden gekleed en dat gaat broeien in de zomer heeft hij er geen last van want dan is hij luchtig gekleed. Heel veel succes ermee

K ben het met Lis eens, vaseline intensive (rescue) werkt goed. Nooooooit geen talkpoeder dat gaat schuren (die fout heb ik ook begaan en kreeg op m'n kop van de kinderarts!) en maakt het alleen maar erger.

En anders... sudo

Groetjes!

Ik werk als ziekenverzorgende in de wijk en daar kom je geregeld smetplekjes tegen,in alle leeftijdsgroepen.
Soms ruik je ze, voor je ze ziet.

Proberen te voorkomen door goed afdrogen na het badderen is en blijft het beste.
Maar ook oppassen als je een kindje hebt dat vaak spuugt na een voeding, er blijft zó wat vocht in de nekplooi staan.

Nooit gaan smeren met talkpoeder, zoals al eerder genoemd gaat dit schuren, maakt het alleen maar erger!
Eventueel smeren met sudocréme of Bepanthen, als de huid rood is.
Zodra de huid écht stuk is behandelen met zinkzalf, en niet langer met een vette créme.
Zinkzalf zorgt ervoor dat het wondgebied 'droog' blijft.

Succes!

Terug
Bovenaan