Smetplekken

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik heb een dochtertje van 3 maanden. Eens in de zoveel tijd heeft ze wat last van wat smetplekken in haar nek. We verzorgen haar zoals het hoort alleen is het soms lastig om altijd te voorkomen dat het niet terug komt. Nu hadden wij gisteren de kinderfysio over de vloer voor de voorkeurshouding van mijn dochter. Toen ze wat oefeningen aan het doen was zag ik dat het er weer zat. Ik weet eigenlijk wel zeker dat zij dit ook had gezien. Nu maak ik me zorgen dat er misschien word gedacht aan slechte hygiëne en ze misschien een melding daarvan gaat maken. Ik sta vanwege een moeilijke jeugd al onder "vrijwillige" begeleiding dus elk ding wat fout loopt maakt mij ontzettend onzeker. Ik hoop eigenlijk gewoon dat er wat mensen zijn die me gerust kunnen stellen want ik krijg het niet uit mn hoofd?</p>
 
Smetplekken horen er gewoon bij hoor, zeker als ze nog zo klein zijn! Hoe goed je ook je best doet, in die nekplooien blijft zo makkelijk vocht en vuil zitten. En bij van die kleintjes zit alles ook nog zo opgevouwen daar ? Dus tenzij het echt "achterstallig onderhoud" is, en de plek dus al heel groot en vies en open is, gaat heus niemand zich daar druk om maken hoor!
 
Mijn zoontje heeft het ook regelmatig, als ik rode plekken zie in z’n nekje doe ik dr altijd wat sudocreme op en dan trekt het heel snel bij. Het is gewoon niet altijd te voorkomen en hier is het rond de nek afdrogen ook al geen favoriete bezigheid.
 
Hi, 
Mijn dochtertje had hier ook veel last van, zeker aan het begin, en kan me ook nog goed de 'schaamte' herinneren als ik dan langs het cb moest. Was ook altijd bang dat ze dachten dat ik geen goede moeder was. Elke keer als ik hen om advies vroeg stelde ze me echter steeds gerust dat ik al alles deed wat ik kon doen en dat het erbij hoorde, ze groeien er vanzelf overheen.
(ik ben op een gegeven moment om en om talkpoeder en basiszalf gaan gebruiken, talkpoeder om 't wat droger te maken en basiscreme om te verzorgen, dat werkte uiteindelijk best goed) 
 
Ze zullen misschien met een ander oog naar jullie kijken. Maar zoals hierboven gezegd horen smet plekken er helaas wel bij. 
Ze zullen om alleen smet plekjes geen melding doen verwacht ik, maar wel meenemen in hun algehele oordeel over de verzorging. Groeit het kindje goed, hoe is jullie interactie, heeft het schone kleertjes (hoewel dat ook een moment opname is hier thuis, zo zijn ze schoon, zo zijn ze te smerig om beet te pakken), hoe schoon is het huis.  Kom je op afspraken. Het is een optelsom denk ik. 
 
Oke nou heel erg bedankt voor de reacties?We zijn alle 2 vrij jonge ouders met een rugzakje. op basis van dat zijn er vaak al snel vooroordelen helaas. Daardoor komt de onzekerheid soms naar boven als er iets 'verkeerd' gaat maar je kan ook niet alles perfect doen en we leren elke dag weer wat meer. We verzorgen haar goed en ze krijgt bergen met liefde dus ik ga het gewoon uit mn hoofd proberen te zetten. Al dat gepieker om wat andere misschien vinden leg ik maar gewoon langs me neer?
 
Terug
Bovenaan