Smetplekken

Hallo,

Onze dochter Fenna is op 15 oktober geboren en groeit hartstikke goed. Helaas heeft ze een beetje last van smetplekken bij haar liezen.... hebben jullie nog goede tips om dit te behandelen?

Groeten, Esther

goed drogen bij het verschonen,
en haar gewoon af en toe bloot van onder te leggen, zodat er lucht bij kan. (natuurlijk wel zorgen dat het dan warm is in huis)

Hoi Esther,

Ons meidje had er ook last van, voornamelijk onder haar kinnetje. Goed droogDEPPEN en niet schuren na het wassen en sudocreme opsmeren. Ons cb vertelde dat het insmeren met maizena ook erg goed helpt.
Het is een kwestie van goed drooghouden en zo min mogelijk smeren van middeltjes. Sudocreme droogt namelijk ook weer uit op de lange duur.

Groetjes, Irene

Je kunt ook eventueel de föhn op middelmatige warmtestand gebruiken om de huidplooien te drogen. Niet te dichtbij en de föhn bljiven bewegen. Baby vindt het ook fijn na een badje, omdat hij het dan meteen weer wat warmer krijgt. Ik heb bij mijn dochter in het nekje een keer een rode plek gezien in de plooi en heb toen Bepanthen erop gesmeerd, een dag later was het al bijna weg, maar het beste is inderdaad de plek drooghouden.

Hoi Esther,
Sudo oftewel zinkzalf moet je wel heel dun smeren, zodat je het bijna niet meer ziet.
Als je dit 's morgens doet haal deze laag er dan 's avonds weer af met zoete amandel olie(met een wattenschijfje) en smeer er daarna weer een nieuw dun laagje op.
ik ben verpleegkundige en zo doen we het ook op de afdeling, als je te dik smeert gaat de creme korrelen en kan het wondjes veroorzaken.

groetjes Laura

Terug
Bovenaan