smettende halsplooi...

Hallo, ik heb een vraagje, Anne( 5 weken oud) heeft een smettend huidplooitje. In haar nek. Haar huid is daar sowieso nogal behoorlijk rood en pukkelig, waarschijnlijk van die hormoonpukkeltjes, sommige kinderen hebben hier last van( ik geef BV)
Als ze in bad is geweest, vlamt het allemaal erg op, ik depte alles voorzichtig droog, oef, krijg ik het altijd erg warm van, al die nekplooien....
Maar nu heb ik dus toch een smetplekje.

Hoe kan ik dit het beste behandelen??? Ik heb er nu maar een klein stukje gaas tussen gedaan , zodat de huid elkaar niet raakt.
Graag tips.
Alvast hartelijk dank!!!!!!!!!!!!!!!! groetjes Martine en ook namens Anne
 
hoi martine,

mijn zoontje had ook last van smettende oksel. wat ik heb gedaan is het volgende. net met zeep wassen. 2x per dag schoonmaken deppen en een heel klein beetje vaseline erop. was binnen twee dagen over. als je gaas doet dat blijft plakken volgens mij?? succes ermee
 
Ja, met talkpoeder heb ik ook goede ervaring, een paar keer per dag, zodat het kurkdroog blijft. Maar niet strooien hoor, een klein beetje op je wijsvinger nemen vanuit je handpalm of een bakje of zo. Met strooien kunnen ze het inademen en in de problemen komen.
 
Terug
Bovenaan