smeuig maken eigen groentehapje

Hoe kan ik het best een eigen gemaakt groentehapje iets smeuigers maken? Heb gisteren bijvoorbeeld zelf boerenkoolstampot gemaakt maar vind het nog wat droog voor mijn zoontje van bijna 10 maanden in vergelijking met potjes. Doen jullie dat met gekookt water, halfvolle melk, klaargemaakte opvolgmelk?????

Annemiek
 
Hoi annemiek,

Ik doe dat met koud water, gewoon uit de kraan, dan koelt het ook meteen iets af, kunnen ze het zo eten.
En in die potjes doen ze dat ook met water, kijk maar eens op het etiket,zit vaak wel 10 tot 20 % water in..

Groetjes Mary jane
 
Hoi,

Ik maakte het bij onze oudste smeuïger met opvolgmelk. Of dat probeerde ik toch, want hij wilde geen melk. Het leek wel alsof hij rook dat er melk in zat, want dan weigerde hij vanaf de eerste hap. Maar met gewoon water kan ook hoor. Ik gebruikte wel water uit flessen, maar niet een bepaald merk speciaal. Gewoon dat water dat ik zelf ook dronk. Het voordeel van water is, dat je groenten niet anders gaan smaken. En in het begin, toen mijn zoontje pas groenten mocht, gebruikte ik maïsolie. Volgens het cb moeten die kleintjes ongeveer een eetlepel olie bij hun eten, en als ik dat door mijn klaargemaakte papje deed, werd het vanzelf al een stuk smeuïger.

Groetjes,
Marian
 
Het wisselt een   beetje waarmee ik het smeuiig maak. Soms heb ik gehakt rul gebakken (in het eigen vet) en dan doe ik dat erbij, soms een beetje olijfolie en soms water; koud kraanwater of het groentenat van het koken. Flessenwater gebruik ik niet: ons kraanwater is zo ontzettend schoon, flessen kunnen   nauwelijks schoner. Bovendien geeft een verdwaalde bacterie een beetje weerstand. Natuurlijk wel hygienisch werken.
Melk heb ik nooit gedaan. Daar heb ik niet echt een reden voor.

Heel soms merk ik dat het eten toch nog te droog is als ik het op zijn bordje schep en dan doe ik er ter plekke nog water bij.

groetejs
greet
 
Terug
Bovenaan