snaaien en zin in zoet

Hey mama's
Ik ben de laatste twee weken alleen maar aan het snaaien en heb ongeloofelijke zin in zoetigheid. Gek want in het begin van mijn zwangerschap had ik helemaal geen trek.
Ik maak me een beetje zorgen want ik wil niet teveel aankomen en zeker geen onnodige kilo's. Maar het lukt me nu dus eventjes niet om al die lekkere dingen te laten staan.
Herkent iemand dit? En heeft iemand tips?

Groetjes, Lieke 25 weken zwanger

Hoihoi!
heel bekend hoor, ik had in het begin van mijn zwangerschap ook wel trek in chocola, maar nu moet ik het eten. In het begin had ik ook nog wel eens enorme trek in de MC donalds of een zak chips, als ik al trek  had in iets,  maar dat is helemaal naar de achtergrond verdwenen.........alles is nu zoet...........
Mijn eetlust was in het begin zowieso niet groot, nu nog niet maar ik heb mezelf er toe gezet om echt 4 boterhammen en mijn fruit over de dag te eten en dan een goed bord met warm eten in de avond.
Ik ben nu eindelijk iets aangekomen, ben nu 2,5-3 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap. Maar als ik in zo'n tempo mijn m&m's blijf eten komt er nog wel wat meer aan.....................dus moet ik me ook wat inhouden maar hoe?!!!!
Als ik een tip weet krijg je hem van me, maar ik weet helaas ook niets..............
En dan heb jij de mazzel dat je nog hardloopt..............(als de fysio zegt dat het geen kwaad kan..............en je kan toch ook altijd nog in een zeer stevig wandel tempo gaan lopen??) ik heb er de puf niet voor...........ik loop voor mijn werk al vrij veel dus ben blij als ik vrij ben.............hahahaha!!!

Groetjes Rimke
21+4 weken

Hoi,

Ik heb juist het tegenovergestelde, ik heb nu ontzettende trek in fruit. Bij mijn eerste had ik ook trek in hartig en zoet, maar toen hebben mijn vriend en ik besloten het gewoon niet in huis te halen en als je samen niet snoept is het toch wat makkelijker.
Dus mijn tip: koop het niet en zoek afleiding als je trek krijgt. Maar het kan echt geen kwaad als je af en toe iets neemt hoor ;-)
Hopelijk heb je er iets aan,
Groetjes Marianne (23 weken)

Ik heb ook meer zin in chocolade. Normaal heb ik dat eigenlijk alleen als ik ongesteld moet worden, maar nu continu. Ik probeer er niet altijd aan toe te geven...
Ik ben gisteren trouwens wel enorm gestraft voor een zoetigheid aanval, ik had wat chocolade/sinasappel combi dingetjes gegeten, en daar werd ik al wat misselijk van, en vannacht moest ik het letter en figuurlijk bezuren. Ik schrok wakker van een enorme zure oprisping en daarna moest ik heel erg overgeven. Ik hoef voorlopig geen zoet meer....

Hey,

Nou ik merk wel dat ik vaker per dag eet, moét eten. Tegenwoordig neem ik altijd liga's enzo mee in mn tas. Ben ook gekker op fruit en ook (weer) op chocola. Chocola kan ik normaal ook niet vanaf blijven maar de eerste 3 maanden gaf ik er ineens niet meer zoveel om.

Gelukkig heb ik sinds vandaag een hometrainer, nu nog kijken of ik de discipline heb om er iets mee te doen.

Gr.

Hoi allemaal,
dankjewel voor de tips. Gelukkig ben ik niet de enigste.
Het gaat nu al wat beter omdat we werkelijk niets meer in huis hebben omdat we op vakantie gaan haha. En op vakantie eet ik meestal niet zoveel, dus dat is eigenlijk wel goed haha.
En ik heb mezelf even tot de orde geroepen, want al die zoetigheid is voor mijn kindje helemaal niet goed! Dus elke keer als ik trek heb denk ik: Heb ik er ECHT zin in? En meestal kan ik het dan wel weerstaan.
De grote truuk is natuurlijk om het gewoon niet in huis te halen, alleen dan spring ik op mijn fiets om het alsnog te halen haha. Maar dat mag ik niet meer van mezelf!

Groetjes, Lieke

Terug
Bovenaan