snacht slecht slapen en dan veel brabbelen

Hallo allemaal,

mijn zoontje Sem is nu 5 maanden en slaapt nog niet door. Dat is op zich helemaal niet erg, want komt nog steeds om een fles. Hij is ook vrij groot en heeft er nog steeds behoefte aan. Maar sinds kort brabbelt hij veel, heel gezellig,  maar dus ook snachts. Ik denk soms ook wel in zijn slaap maar ook wel zo.
Nou vraag ik me af of ik daar misschien iets aan zou kunnen doen. En heeft er iemand tips om te proberen hem door te laten slapen.

Groetjes Yolanda
 
Hoihoi,

Ik meen me te  herinneren dat je je kindje rond de 5-6 maanden een papflesje mag geven 's avonds. Dan meng je gewoon wat Nutrix (rijstebloem) door de melk waardoor je kindje een wat meer verzadigd gevoel krijgt. Als je dit nog niet mag doen, kun je ook eens proberen om bijvoorbeeld 10ml meer water bij de fles te doen. Of wat johannes pitmeel door de melk doen. Dit laatste heb ik zelf nooit gedaan, maar ik hoorde laatst van een vriendin dat haar dochter altijd heel veel honger had en die kreeg dit toen als tip en dat hielp echt. Misschien werkt het ook 's-Nachts? Maar volgens mij is dat gebrabbel niet zo erg, hoor! Steyn heeft dat ook allemaal gedaan (mijn zoontje) Misschien maakt hij wel een sprong (van Oei-ik-groei).?

Groetjes,
Mir
 
Volgens mij hebben babietjes van die leeftijd nog geen volwassen slaap en worden dus 's nachts zowiezo wat vaker wakker. Is dit een probleem dan?
Als je kindje huilt is het misschien wel vervelend maar als je kindje kletst toch niet. Valt vanzelf wel weer in slaap en blijft 's ochtends dan misschien wat langer liggen.
Mijn dochtertje hoor ik ook wel eens midden in de nacht wat brabbelen maar na een tijdje word het weer stil en slaapt ze weer door.
 
Vraagje; begrijp ik dat je dus s'nachts dus nog een flesje aan gaat bieden na het gebrabbel?

Heb je al eens geprobeerd om het niet aan te bieden? zo ja, wat gebeurd er dan?
zo nee, misschien eens proberen. Behoefte houd je soms ook in stand door het aan te blijven bieden.
 
Hoi hoi

Ik geef mijn zoon ook papfles maar doorslapen ho maar.
Hij is nu 4 maanden en komt vaak nog maar een keer in de nacht om 3 uur. vaak slaapt hij dan door tot 9 uur.
De laatste tijd komt hij twee keer in de nacht voor een fles, hij heeft dan gewoon dorst.
Ik doe zijn speen eerst in zijn mond en die zuigt hij zowat naar binnen.
Soms zit er net 2,5 uur tussen.

Waarschijnlijk komt dit doordat hij overdag niet zoveel drinkt.
om 9 uur vak 100 cc dan om half 1 150 cc of flesje leeg 180 cc en dan om 5 uur en half 7 een fles en sávonds 11 uur.

Ach ik vind het niet erg om voor hem uit bed te gaan en als hij dorst heeft, heeft hij dorst.Ook geven we hem nu fruithap met gekruimeld liga eerste stap en hij vins het heerlijk!
Hij is helemaal niet dik alleen wel al lang!

Je moet doen waar jij en je kind je prettig bij voelen en hij weet zelf wat hij wil en als dat een keer inde nacht fles is kan het vervelend zijn maar heeft hij of zij het nodig.

Groetjes
 
Vaak na zijnfles van 3 uur heeft hij hele verhalen en als ik dan in bed naar de babyfoon luisteren moet ik zo lachen!
Is gewoon geweldig!Vaak val ik er dan vrolijk van in slaap en hij ook.
 
Terug
Bovenaan