snacht slecht slapen en dan veel brabbelen

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

mijn zoontje Sem is nu 5 maanden en slaapt nog niet door. Dat is op zich helemaal niet erg, want komt nog steeds om een fles. Hij is ook vrij groot en heeft er nog steeds behoefte aan. Maar sinds kort brabbelt hij veel, heel gezellig, maar dus ook snachts. Ik denk soms ook wel in zijn slaap maar ook wel zo.
Nou vraag ik me af of ik daar misschien iets aan zou kunnen doen. En heeft er iemand tips om te proberen hem door te laten slapen.

Groetjes Yolanda

Hoi hoi,

mijn zoontje is dik 6 maanden en slaapt door. Doorslapen in de zin van 'geen voeding' meer, maar verder wordt meneertje nog aardig vaak wakker snachts.
Soms alleen wat huilen en dan is een speentje voldoende, maar soms ook aan het feesten alsof het midden op de dag is.
Heb m op een gegeven moment op zijn buik gelegd, zovan misschien gaat ie zo wel slapen, maar hij bleef gewoon rechtop liggen kijken. Naar het donker....
Na 5 minuten draaide ik m weer om entoen sliep ie zonder kikken door.
ja, het is een remedie van niks, ik weet het.
Maar ik probeer nu overdag de slaapjes wat te beperken en zsm de late voeding (nu 2100uur) te vervroegen, zodat ik m niet meer uit zijn diepe slaap hoef te halen 's avonds.
Jij ook succes!

Ons zoontje van 6,5 mnd.ligt al maanden elke morgen om 5.30/6.00 een tijd te brabbelen, we halen hem er nooit uit en zijn er inmiddels wel aan gewend. Uiteindelijk valt ie weer in slaap en krijgt hij om 7.30 de fles. Om  7.30  heeft hij niet echt heel erge honger dus ik kan niet zeggen dat ie van de  honger wakker wordt.  Ik zou je zoontje dus gewoon laten liggen, zolang hij niet huilt of honger heeft.

Bij ons begon dat slecht slapen ook ineens rond 5 maanden. Heb vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Moest er soms 's nachts wel 10 x uit. Toen ben ik ongeveer 2 weken geleden  begonnen hem overdag minder te laten slapen. En dit werkt tot nu toe prima! Hoef er nu 's nachts vaak nog maar 1 x uit rond 24.00 en dan is het klaar tot zeker 6.30. Voordat ik dat deed was het om 7.30 fles dan slapen van 8.00-10.00 en dan slapen van 13.00 - 15.00 en dan weer slapen van 16.30- 17.30 en dan om 20.00 naar bed. Dus was meneer om 04.00 klaarwakker en wou spelen
Nu gaan we er om 7.30 uit en gaat hij niet terug in bed. Meestal doet hij een tukkie in de box of in de wandelwagen rond 11.00 als hij zijn fruit gehad heeft. maar dan ook maar een half uurtje dan is hij wel weer wakker. Dan na de fles van 13.00 lekker in bed tot een uur of 3. En dan blijft meneer wakker tot hij zijn fles krijgt om 19.30 en gaat dan lekker slapen. Soms als hij moe is doet hij een klein tukkie om 16.30 maar meestal niet.

Hij is overdag ook niet moe of jengelig dus voor ons gaat dit prima! hij heeft niet meer zoveel slaap nodig denk ik. Misschien helpt het bij jullie ook! Succes ermee, want het is erg vermoeiend om 's nachts steeds je bed uit te moeten! ( Thomas is nu 6,5 maand trouwens, dus heb lang gezocht naar de juiste oplossing )

hoi,

Mijn dochter van bijna 8 maanden sliep ook een hele tijd door
,maar van de ene op de andere dag zo,n 6 maanden was ze was ze ineens uit dit ritme dit liep samen met haar 6 maanden sprongentje en sindsdien is het hopeloos.

Overdag slaap ze hier en daar misschien twee x een half uurtje tot 3 kwartier en dan is ze ook echt opgeladen tot tien uur s,avonds wat ik ook geprobeert hebt ze slaapt niet zet het op een krijsen en uiteindelijk kots(sorry) ze alles uit wat ze die dag heeft gegeten en gedronken dus haal ik er maar uit,  rond tien uur krijgt ze haar laatste fles, maar dan zijn we nog niet klaar want s,nachts word ze ook wakker en wilt een fles, die geef ik wel maar niet in de vorm van melk maar water of thee, want anders ben ik nog met nachtvoeding bezig tot ze twee jaar is bij mij in bed nemen, dat wilt ze ook niet, s,nachts als ze wakker word wilt ze soms spelen, soms denk ik weleens volgens mij is ze hyperactief of zo want met mn twee oudste heb ik dit ook nooit meegemaakt maar goed je kan in principe niks anders doen dan accepteren en hopen dat ze op een nacht toch een x doorslaapt, als ik soms zie dat de dames hun kindje om 7 uur op bed leggen tot de volgende morgen dan heb ik soms zoiets van hoe kan dit nou  waarom doet mijn dochter dit niet heb toch behoorlijk wat ervaring zou ik zeggen, iedereen had het altijd over mijn voorbeeldige kindjes heb er een van 15 jaar en tien, hahaha tot nu toe dan ..maar goed beneden mij woont een gezin met een tweeling van 11 mnden en die staat ook elke nacht op voor een van de twee dus dan zit ik s,nachts met mn dochter op mn arm en zie ik de weerspiegeling van hun licht bij de overburen en dan denk ik ben gelukkig niet de enigste, hihi

groetjes Bianca

Terug
Bovenaan