snachts elke x rollen naar de buik en dan huilen HELLUP!

hoi hoi.. mijn dochtertje is nu 8 maanden en sinds kort moet ik er zooo vaak uit snachts omdat ze elke x naar der buik rolt en dan gaat ze huilen want ze wil terug gedraaid worden.. wat kan ik hier aan doen.. ik hoop veel tips te krijgen..

groetjes chantal
 
Hoi Chantal,

Ik heb dat ook gehad met mijn zoontje nu ruim 6 mnd. Ik doe nu een lakentje heel strak over hem heen dat werkt wel maar hij valt nu eigenlijk ook altijd op zijn buik in slaap, het was waarschijnlijk even wennen denk ik.

maar de echte gouden tip heb ik niet voor je

groetjes bianca
 
Hoi,

Wij hebben dit probleem ook gehad. We hebben de slaapzakken een maatje groter gekocht, wel ff letten op de armsgaten en het hoofdgat !, en deze vervolgens aan het voeteneind lekker goed ingestopt.
 
Hoi,

Het is even doorbijten maar je puk gaat het accepteren. Mijn meisje (net een jaar) maakte er een sport van om het liefst nog voordat ik de kamer uit ging op haar buik te draaien. Gieren van het lachen, ik soms wel maar soms ook niet. Als ik haar streng toesprak vond ze het een geweldig spelletje. Pedagogisch effect van nul. Maar slapen op haar buik deed ze niet.
Ik draai(de) haar tijdens het slapen op haar rug en als ze 's nachts wakker werd legde ik haar weer terug. Langzaam aan raakte ze er aan gewend en de afgelopen weken slaapt ze het liefst op haar buik, bovenin een hoekje van het bed.
Als ik naar bed ga, leg ik haar altijd even op haar rug. Het is volgens mij een heel natuurlijke houding maar ze moest er echt aan wennen. Mijn meisje heeft een slaapzak aan maar dendert door haar hele bed en staat me op te wachten aan de rand als ze wakker is. Succes ermee.
 
Hoi Chantal,

Dat problemen kennen wij ook.
Vooral het inslapen lukt niet omdat jullie steeds op haar buik draait.
En dan moeten wij haar steeds weer terug draaien want anders gaat ze door haar bedje wandelen, komt ze klem te zitten/ met haar armpje/ of beentje(s) door de spijltjes en zo kan je natuurlijk niet in slaap vallen.
Naast haar slaapzakje stoppen wij het lakentje strak in dit remt enigzins af. Als ze in haar slaap wakker wordt en ze draait zich op haar buik slaapt ze meestal wel verder.

groetjes janneke
 
Ik heb mijn verhaal al op meerdere plaatsen in dit forum gezet, dus nu nog even in het kort.
Ik heb drie meiden (6 jr,3 jr  en 8 weken) en nu met de laatste baker ik in. Heb inbakerpakje van pacco (www.pacco.nl). Dit inbakeren zorgt ervoor dat ze zichzelf niet in onmogelijke posities manouvreren en dat ze zichzelf niet wakker houden door maaiende armpjes, armpjes door spijltjes etc.
De jongste is natuurlijk nog maar 8 weken, maar slaapt verbazingwekkend veel meer dan die andere twee bij elkaar ooit geslapen hebben. Heeft hierdoor ook aanzienlijk minder kramp. We proberen het ook nog wel eens zonder het inbakerpakje, maar dan slaapt ze alleen maar hazeslaapjes en heeft ook na ca 2 uur meer last van kramp.
Voor alleen het omdraaien zou je ook nog het gewone slaapzakje wat smaller kunnen maken bij de benen. Ze hebben toch hun benen nodig om om te kunnen draaien (van rug naar buik).
Succes
 
Hoi,



Ik weet niet hoe groot je kindje is, maar ik heb bij de prenatal
speciale kussentjes gekocht, waarbij je kindje op de zij gelegd wordt
en dus niet kan omrollen, noch naar voren noch naar achteren. Als je je
kindje met de armpjes tegen het kussentje legt, kan het ook niet naar
beneden (onder het dekentje) verdwijnen.



Groetjes Maaike

 
Terug
Bovenaan