Snachts ineens wakker

Mijn zoon van 15 weken is sinds maandag nacht ineens wakker, hij sliep al door tussen de fles van 23 uur en 7 uur.
Hij is vanaf half 3 wakker, gaat dan mopperen en huilen. Lijkt geen honger te hebben. Lijkt behoefte te hebben aan geborgenheid? Wil graag de speen, valt dan weer in slaap. Maar 20 minuten later is het weer hetzelfde verhaal..
We hebben een dikkere slaapzak en Winterdeken aangeschaft dus kou kan het niet zijn. We hebben al een paar avonden Johannes brood pitmeel in de laatste fles gedaan om hem wat verzadigder de nacht in te laten gaan.
Is er iemand die dit herkent? Het is nu een week bezig en we zijn een beetje radeloos. Tips?
Overdag gaan alle slaapjes in zijn bed super goed, hij is verder even vrolijk als anders

Lijkt erop (zeker gezien de leeftijd) dat het de slaapregressie van 4 maanden kan zijn! 
Mijn tip, vooral volhouden en goede slaapgewoonten aanleren, met 4 maanden gaan ze over van een babyslaap naar een normale slaap en dat kost wat tijd.
Lees er eens over in door het op te zoeken op Google ? zeker in het Engels hebben ze het meer over "sleep regressions" en is er veel meer uitgebreide info over te vinden! Succes komende tijd!

Johannesbroidpitmeel heeft geen voedingswaarde. Het maakt de melk alleen dikker. Dus hij zal er niet voller van raken.
Over het doorslapen: jammer he.. Denk je van de slapeloze nachten af te zijn, heb je ze weer. Dit gebeurt nou eenmaal, vooral het eerste jaar. En voor je t weet wordt je ‘s ochtends weer een keer wakker zonder ‘gestoord ‘ te zijn..

Is idd helaas wel normaal rond de 4 maanden. Ik heb 2 dochters, beiden sliepen door rond de 10 weken en even later was dat weer voorbij en ze hebben amper meer doorgeslapen tot ze zo'n 15 maanden oud waren. 
Eenmaal doorslapen betekent zeker niet dat ze dat altijd blijven doen helaas! 
Mn jongste dochter is nu 16 maanden en de laatste 3 weken slaapt ze ineens weer door (behalve vannacht, vanaf 5.00 lag ze tussenin..) Maar daarvoor was het dus bijna elke nacht gedoe. Al 15 maanden lang ;) 
Mn oudste dochter is 3 jaar en wordt ook nog wel eens wakker van een enge droom of omdat het donker is of omdat ze wat wilt drinken. Dus zelfs peuters slapen niet altijd door. En da's allemaal heel normaal hoor denk ik zo.
Maar balen is t wel ja. Ze slapen even door en je denkt: yes! Maar een paar weken later is het weer voorbij. Het zal niet altijd honger zijn nee, maar mijn ervaring is wel na 2 kinderen dat een klein flesje melk van 90cc ze kalmeert en helpt doorslapen. Dus ik geef vaak maar 90cc melk, in ieder geval totdat ze 1 jaar oud waren. Zeker zo'n kleine baby die jij nog hebt mag écht wel een flesje in de nacht.
Rijstebloem of jbpm helpt niks. Zelfs bambix vanaf 6 maanden hielp hier niet. Ze worden gewoon wakker soms, ze hebben je gewoon nodig. Je moet helaas niet verwachten dat je kindje altijd doorslaapt, de eerste 1-1.5 jaar zeker niet!! Er zullen weken zijn dat je kindje prima slaapt in de nacht en dan weer weken vol gedoe en drama. Of juist overdag ;) Hoort er allemaal bij!

Is idd helaas wel normaal rond de 4 maanden. Ik heb 2 dochters, beiden sliepen door rond de 10 weken en even later was dat weer voorbij en ze hebben amper meer doorgeslapen tot ze zo'n 15 maanden oud waren. 
Eenmaal doorslapen betekent zeker niet dat ze dat altijd blijven doen helaas! 
Mn jongste dochter is nu 16 maanden en de laatste 3 weken slaapt ze ineens weer door (behalve vannacht, vanaf 5.00 lag ze tussenin..) Maar daarvoor was het dus bijna elke nacht gedoe. Al 15 maanden lang ;) 
Mn oudste dochter is 3 jaar en wordt ook nog wel eens wakker van een enge droom of omdat het donker is of omdat ze wat wilt drinken. Dus zelfs peuters slapen niet altijd door. En da's allemaal heel normaal hoor denk ik zo.
Maar balen is t wel ja. Ze slapen even door en je denkt: yes! Maar een paar weken later is het weer voorbij. Het zal niet altijd honger zijn nee, maar mijn ervaring is wel na 2 kinderen dat een klein flesje melk van 90cc ze kalmeert en helpt doorslapen. Dus ik geef vaak maar 90cc melk, in ieder geval totdat ze 1 jaar oud waren. Zeker zo'n kleine baby die jij nog hebt mag écht wel een flesje in de nacht.
Rijstebloem of jbpm helpt niks. Zelfs bambix vanaf 6 maanden hielp hier niet. Ze worden gewoon wakker soms, ze hebben je gewoon nodig. Je moet helaas niet verwachten dat je kindje altijd doorslaapt, de eerste 1-1.5 jaar zeker niet!! Er zullen weken zijn dat je kindje prima slaapt in de nacht en dan weer weken vol gedoe en drama. Of juist overdag ;) Hoort er allemaal bij!

Hier hetzelfde idd, zodra m'n verlof voorbij was kwamen de slapeloze nachten terug. Hier was het dan ook vaak een paar nachten meer nabijheid (gewoon lekker in bed genomen) en dan was het daarna weer een tijdje goed. Er is zo vaak iets, verstopte neus, opeens in de nacht poepluiers gaan produceren, tandjes, mamahonger.. het is inderdaad niet normaal dat ze de eerste 1-2 jaar altijd de nacht doorslapen, ook al hebben ze dat in de basis goed 'aangeleerd'. Gewoon geven wat ze nodig hebben (en daar achter komen is soms een hoop gepuzzel), dan ben je er ook zo snel mogelijk weer vanaf.

Ik weet natuurlijk ook wel dat doorslapen niet vanzelfsprekend is.. Het is inderdaad een gepuzzel en er is helaas geen oplossing. Ik vind het vooral sneu voor de kleine, gelukkig slaapt hij overdag heel goed. We knuffelen veel, We houden vol en ‘het is een fase’ haha.
Dankjewel allemaal

Terug
Bovenaan