Snachts ineens wakker

Hoi allemaal,

Ons zoontje is 12 weken oud. Krijgt 5 voedingen van 180cc en drinkt dit soms niet op, prima, genoeg is genoeg.

Hij sliep met 6 weken snachts de hele nacht door!

Nu sinds deze week, wordt hij iedere nacht om 04.00/04:30 uur huilend wakker. Hij is alleen te troosten met voeding, terwijl hij eigenlijk geen voeding moet hebben. We geven hem dan vaak een beetje (60cc) en slaapt dan bij mij op mijn arm nog even door.

Nu ben ik bang dat ik hem aan het ‘verwennen’ ben en dat hij denkt, als ik ga huilen krijg ik eten. Hij is op geen enkele andere manier te troosten.

Heeft iemand hier ervaring mee?

De eerste 4 maanden bestaat er geen verwennen. Honger verschilt vanwege groeisprongen. Houdt alvast een grotere kledingmaat klaar.

Blijkbaar heeft ie toch honger, anders wordt ie niet wakker of is ie op een andere manier te troosten. Gewoon in meegaan. Ze veranderen continu hun ritme. Heel fijn dat ie vanaf 6 weken al doorsliep, het kan zomaar zijn dat ie straks een paar maanden ineens weer niet doorslaapt. Niks zo veranderlijk als het ritme van een baby. ik verwonder mij er altijd over dat mensen denken dat een baby van deze leeftijd al kan 'manipuleren'. Je baby weet nog niet eens dat zn handjes van hem zijn, laat staan dat ie bewust gaat huilen zodat jij komt. Tot minimaal 6 maanden kunnen ze deze verbanden nog helemaal niet leggen en zelfs daarna snappen ze wel dat jij komt als ie huilt maar kunnen ze dit nog lang niet bewust inzetten

Bedankt voor jullie reacties!
Zelf geloof ik ook niet in verwennen overgings. Maar in mijn omgeving zijn er mensen van overtuigd dat dit wel kan.

Hopen dat hij zijn oude ritme weer oppakt! 

Mijn baby is 5 maanden, slaapt in principe ook door vanaf 6 weken en toch zitten er nog geregeld nachten tussen dat hij wakker wordt. Soms geven we 'm dan een klein flesje, soms is dat het niet en wil hij getroost worden. En dan slaapt hij weer nachten lang door. Het is toch een mensje, geen robotje :)
Maar om antwoord te geven op je vraag, natuurlijk huilt hij om eten te krijgen, gelukkig maar want dan weten wij dat hij honger heeft. Ik denk dat je zo'n kleintje niet kan verwennen, hij huilt toch gewoon omdat hij honger heeft. Je geeft verder ook gewoon een normale hoeveelheid flesvoeding, dus het is niet zo dat je 'm door een klein beetje te geven overvoed ofzo. 

Onder de 6 maanden kun je niet verwennen. En zo te horen heeft je kindje dan gewoon voeding en/of aandacht nodig. Gewoon geven dus. 
Super dat je kindje zo snel doorsliep. Helaas is dat geen garantie dat het zo gaat blijven. Sterker nog, de kans is groot dat je kindje nog een hele tijd niet zal doorslapen. En dat is ook oké. Hoort er gewoon een beetje bij. 

Heb je al een speentje geprobeerd?
ons meisje word ook soms nog wakker snachts en een speen er in en meteen weer vertrokken. En kan van alles zijn word die wel echt wakker of huilt die gewoon even in ze slaap? 

Sluit me aan bij voorgaande reacties. Het wisselt nu eenmaal. Ga er in mee, doe wat goed voelt. Ook na 6 maanden bestaat er voor ons hier iig geen verwennen. Als ze huilen, ga ik er naar toe. Ook nu de oudste 2,5j is. De baby 5 maanden en die sliep weken door, zelfs van 20-8 en nu ineens al weken weer om de 2uur gehuil. So be it, dan kom ik troosten/voeden of whatever nodig is.
Als ik merk dat ze heel onrustig zijn, gebruik ik nog altijd white noise. Dat wel eens geprobeerd? De oudste is er groot mee geworden waardoor het nu nog altijd werkt om hem te kalmeren ;) ook de baby doet het er goed op. Succes!

Terug
Bovenaan