(Snachts) niet willen slapen.

<p>Goede avond, Graag ( positief ) advies gevraagd; </p><p>Zoontje 15 maanden heeft een maand geleden een dubbele oor ontsteking gehad. Hier had hij veel last van, is behandeld met antibiotica. </p><p>Sinds dien wilt hij voornamelijk snachts niet slapen. </p><p>Hij gaat om 7 uur naar bed. En zodra ik naar boven ga, gaat hij spoken. </p><p>Meerdere dingen geprobeerd: - met 5, 10, 15 min terug komen, - troosten in bed etc etc </p><p>Is dit een fase? Verlatings angst? Ik twijfel nog over zijn oor of hij daar nog last van heeft, maar de huisarts kan niets meer voor hem doen. Hij moet het ' uit zieken ' </p><p>Uiteindelijk na 5 uur proberen leg ik hem in het camping bedje naast ons. Maar dat werkte vannacht ook niet meer. (Ja, dit kan je beter niet doen, maar als om half 6 de wekker weer gaat lijkt dit soms de enige oplossing) </p><p>Hebben jullie nog ideeën? </p><p>Alvast bedankt. Fijne avond. </p>
 
Poe, ik lees mee. Onze zoon kreeg 3 weken geleden 2 kiezen tegelijkertijd en leerde lopen. Sindsdien is het meer nachten bal dan dat het goed gaat (doorslapen of eventjes eruit moeten). Het gekke is hier, bij mijn man gaat hij vrij snel weer slapen. Pak ik hem, dan gaat hij dus never nooit meer slapen. Ik heb dus al aan mijn man gevraagd wat hij precies doet. Dat is, uit bed halen, proberen te troosten, lukt dat niet, dan flesje geven, luier verschonen en weer naar bed. Dit alles doet hij zonder te praten en zonder licht. Dus dat is wellicht het proberen waard. Ik wilde het vannacht in de praktijk brengen, maar toen sliep hij heerlijk door (yeah!). 
 
Lastig al die fases he? Wij zitten er nu ook weer middenin (ruim 18 maanden). En wat voor fase dit dan weer is? Echt geen idee. 


wij hebben al meerdere keren van dit soort weken gehad en dan ineens was het weer over. Wij nemen hem nooit bij ons in bed of in de kamer. We troosten hem in zijn kamertje omdat dat ook vertrouwd moet zijn. 


kunnen het geen tandjes zijn die doorkomen? Heb je al eens geprobeerd om een zetpil te geven om te kijken hoe hij dan slaapt (of niet)? Dan kun je weer iets uitsluiten. Toen onze zoon oorontsteking had vond hij liggen verschrikkelijk. Bedje omhoog hielp wel. 


succes!
 
Hoi, dank voor jullie tips! 
Inderdaad, hij loopt sinds 3 weken en krijgt nu 2 kiezen. 
Pcm blijf ik geven voor mijn gevoel. Zeker na die oor ontsteking. Hij slaapt er wel goed op maar iedere avond vind ik ook een beetje een dingetje.. 
Wat doe je als het troosten op de kamer niet lukt? Troosten lukt wel, maar hij gaat dan direct huilen als we weg lopen.. ik heb nu een nachtlamp projector gekocht. Wellicht helpt dat. 
Mijn man kan hem inderdaad ook makkelijker terug leggen dan ik. Flesje misschien nog een idee! 
 
Hoi, dank voor jullie tips! 
Inderdaad, hij loopt sinds 3 weken en krijgt nu 2 kiezen. 
Pcm blijf ik geven voor mijn gevoel. Zeker na die oor ontsteking. Hij slaapt er wel goed op maar iedere avond vind ik ook een beetje een dingetje.. 
Wat doe je als het troosten op de kamer niet lukt? Troosten lukt wel, maar hij gaat dan direct huilen als we weg lopen.. ik heb nu een nachtlamp projector gekocht. Wellicht helpt dat. 
Mijn man kan hem inderdaad ook makkelijker terug leggen dan ik. Flesje misschien nog een idee! 
 
Nou, dat klinkt precies hetzelfde als onze zoon. Je bent in elk geval niet alleen ;) 
Vannacht ging het zowaar ook goed, dus wie weet is de fase hier voorbij en bij jullie ook snel. Ik voelde me gisteren voor het eerst deze maand weer uitgeslapen en energiek haha. 
Wat wij trouwens zondag ook nog hebben gedaan, is veel eten geven. Hij dronk z'n fles 's nachts namelijk steeds helemaal op en sliep dan uit (als mijn man hem teruglegde). Dus ik had nog een theorie, namelijk honger. Ik moet zeggen, het extra eten dat ik nu voor hem neerzet (extra boterham, fruit, toetje) gaat er wel in en onze zoon is geen type dat eet als hij geen trek heeft. 
 
Hoi,Zo zielig he een oorontsteking, vooral een dubbele.

Je kunt nog proberen om hem voor het slapen een zetpil te geven van 210 (mits hij boven de 10 kilo is).
Mocht hij dan wel goed slapen dan kan het natuurlijk zijn dat hij ergens last van heeft. Dit hoeft niet zijn oor te zijn maar kunnen ook tanden/kiezen of misschien een buikgriepje zijn.Ben je nog wel bij de ha geweest na de kuur om te checken of de oorontsteking helemaal weg is? Dat deed ik altijd als ze een oorontsteking had. Dan wist ik zeker dat ik haar wel even kon laten huilen om in slaap te komen.
 
Terug
Bovenaan