Snachts speen kwijt

A

Anoniem

Guest
Hallo, ik ben niet zo'n fanatieke forummer, maar had nu toch even een vraag aan andere moeders van spenen-kinderen.

Iris is 'snachts vaak der speen kwijt. Of ze heeft hem tussen de spenen door der bed uit gewerkt en kan er dan niet meer bij of ze kan hem gewoon niet meer vinden. Dus dat is er snachts uit gaan en die speen weer op zoeken (leuke taferelen: met je slaperige hoofd op zoek naar een speen die dan weer net tussen de muur en het bed is gevallen, dus dat bed weer aan de kant schuiven, speen zoeken, grrrrr).

Hoe doen jullie dat? Doen jullie ook zo'n spenenkoord eraan vast? Ik vind het wat eng, om die snachts te gebruiken, al lijkt het me wel veilig, vind het wel eng. Of slepen jullie je snachts ook af en toe naar zijn/haar bedje, om de speen op te zoeken?

Groetjes Eva

Oh ja, zo herkenbaar!!

Ik kan er ook een paar keer per nacht uit om de speen te zoeken (ergens onder het bed in het donker.....). Meestal vind ze de speen zelf wel als die nog ergens bij haar hoofd ligt maar vaak spuugt ze 'm zo hard uit dat ie uit bed rolt.

En dan hebben we ook nog een kitten die het leuk vindt om vervolgens met die speen te gaan spelen. Laatst ging ze er helemaal mee naar beneden de trap af. Werd ik wakker van "tok, tok, tok" geluiden (de traptreden af...).
Dus nu is haar deur uit voorzorg dicht.

Ik heb even een Koeka-speendoekje er aan gehangen omdat die met een breed korte stoffen koord zit bevestigd maar dat was ook geen succes omdat dat doekje vervolgens over haar gezicht ging of bleef haken als ze haar hoofd omdraaide in haar slaap zodat ze vervolgens weer wakker werd.

Ik probeer nu de speen af te bouwen (in ieder geval overdags). Onze zoon was met 8 maanden al van de speen af maar dat zal niet voor onze dochter gelden. Zij is gek op haar speen. Ze gilt van blijdschap als ik hem voor haar houd...

Pffft, heel verhaal. Ik ben benieuwd of iemand nog een goede tip heeft.

Groetjes,
Rosanne

Hier misschien een tip wat te doen.
Wij hebben een spuugdoekje met de punt erdoor gehaald en de rest van het spuugdoekje zit in d'r slaapzak.
Ook liggen er nog een stuk of 2 spenen extra in d'r bedje.
Zij heeft er ook nog graag eentje in d'r handje.

Weet niet of jullie er wat aan hebben.
Ook kan je eventueel nog een speen extra in d'r kamertje neer leggen zodat je niet heel d'r bed hoef af te zoeken.

Veel succes

Hoi,
Bij Liv liggen ongeveer 5 speentjes in haar bed. Altijd op hetzelfde plekje, in een hoekje. Zo kan ik s'nachts blindelings er altijd wel eentje vinden. Ook leg ik er eentje op het nachtkastje, voor het geval dat ze echt allemaal onder haar bedje liggen.
Ivy

Ik heb hier geen speenkindje, ook geen duimer trouwens.Maar als ik tegen zoiets aan zou lopen zou ik een knuffel zoeken die ik met zijn staart, poot, oor  of noem maar iets door het speentje zou halen zodat het te groot wordt om door de spijltjes te vallen!

Groetjes Saskia

Bedankt voor alle tips!

God ja wat stom eigenlijk, waarom koop ik er niet meer van? Ik heb er drie ofzo, maar jullie hebben gelijk, je moet er gewoon meer hebben! Stom he, dat je daar dan zelf niet op komt... :)

Ik moest wel erg lachen om de poes die ermee ging spelen. Wordt je al niet wakker gemaakt door je kind, dan wel door de kat die met dat ding gaat spelen!!! Aaaaaah! :) Pok pok pok pok... Ik hoor hem gewoon van de trap vallen :)

Ok ik ga het eens proberen en het scheelt ook dat er meer zijn die het probleem hebben, gedeelde smart is halve smart. :)

Groetjes Eva

Terug
Bovenaan