snachts wakker worden/eng dromen

Meiden ik heb jullie hulp nodig. Onze dochter van dik 3 jaar wordt steeds snachts wakker. En is dan soms helemaal overstuur. We denken dat ze eng droomt, maar weten het niet zeker. Het is voor haar erg sneu en wij worden er zo moe van dat we er snachts steeds uit moeten. (onze jongste dochter van dik 2 maanden begint nu net lekker door te slapen). Wie heeft er tips om dit probleem op te lossen? Alle hulp is welkom! Alvast bedankt!

Groetjes van Margreet
 
Hallo Margreet,

Wat super vervelend, wij herkennen dit, het sloopt je om er 's steeds uit te moeten en vooral met nog een 2 mnd oude baby erbij.
Onze oudste (bijna 4 jaar) heeft het ook, en het lijkt wel of het met periodes komt. Denk je net het gaat wat beter, vervolgens gaat het weer mis en wordt meneer weer 6x per nacht wakker!!!!!!
We hebben nu een een dromenvanger gekocht en heb verteld dan alle nare dromen (die hij zelf filmpjes noemt) naar boven gaan en dan vast komen te zitten in de dromenvanger. En we hebben een 15 watt lampje aan als hij gaat slapen, die wij, als we zelf naar bed gaan dan uit doen. Van de week is hij erg ziek geweest en dan is het weer erg moeilijk om hem in zijn eigen bedje te houden. We hebben een afspraakje gemaakt dat als hij en niet huilt, en in zijn eigen bed blijft, 's ochtends een klein cadeautje krijgt en dat werk bij hem, het is dan wel niet zo pedagogisch verantwoord maar.....wij slapen nu al 3 nachten door.....

Hij gaat ook wel eens logeren bij opa en oma en zij hebben de dromenpot "verzonnen" ze hebben een plastic potje mooi beplakt met foam stickers en dit staat op zijn logeerkamertje. Ook dit werk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, het is natuurlijk per kind zo verschillend.
O ja, we hebben ook zijn bedje op een andere plek gezet, ik heb wel eens gehoord dat dat ook kan helpen (aardstralen?)

Ik wens je heel veel succes, en sterkte

Groetjes Natasja
 
hoi, heel herkenbaar, sins onze dochter (2 jaar ) komt  naar de peuterspeelzaal gaat, is ze erg veranderd, ze heeft een grote mond en droomt snachts van de peuterspeel zaal, ik had al zo een voorgevoel hiervan en ja hoor het klopte, er is daar een jongetje die ouder is en de hele boel op stelten zet, en natuurlijk onze dochter die thuis braaf is doet daar rustig aan mee, met als resutaat de juf waarschuwd een aantal keer en daarna is het einde verhaal, en mogen ze op een stoeltje zitten, dat onze lieve dochter totaal niet gewend is, en dit is de rede van haar dromen snachts, dus misschien een tip ga ees na waar en met wie uw kindje speelt, en misschien komt er verassend resultaat uit.
 
Terug
Bovenaan