s'Nachts wakker worden voor een speen!

Hoi meiden,
Heb een vraagje voor jullie. Ons meisje is alweer ruim tien weken, en is een superlief en tevreden meisje. Ze is echt een spenenkind ( weet niet wat ik mee maak, want mijn eerste wilde helemaal geen speen) Ze heeft 'm overdag altijd even nodig om in slaap te komen en spuugt 'm vervolgens uit. S'avonds krijgt ze rond half negen/ negen uur de laatste fles en leg ik ze slapend in bed. Alleen word ze de laatste paar dagen rond 02.00 wakker en gaat ze huilen, soms gaat dat zo'n twee a drie keer op een nacht, en wil ze dus graag haar speen!! Honger heeft ze niet, want rond zes uur krijgt ze haar eerste fles en krijg er amper 120 cc in en vervolgens valt ze weer als een blok in slaap. Hebben jullie hier ook ervaring mee, ik hoor iedereen wel over doorslapen maar hoeft er dan helemaal geen mama een keer uit voor een speen?! Alle tips zijn welkom!
Groetjes mamavantwee

Elize ( bijna 9 weken ) heeft ook wel eens de speen, maar s'nachts geen probleem dan slaapt ze lekker door.

Mischien kun je proberen om haar met de laatste voeding iets meer te geven in de fles?
dat je bv 150cc probeert?
Elize zit ook op 150cc en s'avonds zelfs al 180cc al krijgt ze dit nog niet helemaal op.
Ze krijgt haar laatste fles ook tussen 20uur en 21uur

Succes Groetjes

Hier een aprilmama en heel herkenbaar. Ik zei gister nog tegen mijn vriend; ik hang die speen met 2 elastiekjes aan d'r oren haha!!!
Tja, geen tips helaas. Ik ga mijn bed maar weer uit om die speen terug te stoppen. Ons meisje slaapt ook nog niet door, maar ja die is pas 4,5 week...

Ik had bij mijn dochter een speen met een ring.. En daar haalde ik een spuugdoekje door heen in de lengte zeg maar en dan vouwde ik hem dubbel zodat hij niet voor haar neusje kon schuiven, zo is de speen wat zwaarder en schiet die er niet uit bij elk zuchtje en steuntje.. Misschien helpt het...

gr Siemy (mei mama)

Leren duimen ;-)

Onze kleine man begon met een speentje omdat hij erge zuigbehoefte had na zijn flesje. Maar na een tijdje spuugde hij zijn speen uit en ging opzoek naar zijn duim. Nu wisselt het, vaak wil hij overdag even zijn speentje om vervolgens opzoek te gaan naar zijn duimpje, hierbij heeft hij soms wel wat hulp nodig. 's avonds geef ik hem express geen speen en ik heb het geluk dat hij dit ook accepteert.

Sorry niet echt een tip dus!

Sterkte en groetjes Anne

Terug
Bovenaan