snachts weer wakker...

Merel sliep al heel snel door, met 4 weken, wat dat betreft hadden we het echt getroffen. Geen slapeloze nachten.. Maar nu!
Al een week lang word ze rond 2 a 3 uur snachts wakker.
En dan laten we d'r eerst even maar ze blijft dan huilen.
Dus na 10 a 15 minuten toch maar eruit om haar te troosten. Als we dat gedaan hebben valt ze daarna wel weer in slaap.

In het boek, oei ik groei staat wel dat dit kan gebeuren zo rond de 4 maanden.
Nou, ik hoop toch dat het snel overgaat.

Meer babys van ongeveer 4 maanden die snachts ook weer wakker worden?

Ja hier ook.
Tygo is nu drie en een halve maand. Ook hij sliep vrij snel al door (met ongeveer 6 weken). Vorige week ineens... midden in de nacht om 04.00... whèèèèèè.... Ben direct even gaan kijken, maar had ook de tip gehoord: niet mee gaan zeulen, eventueel troosten, maar dan weer weg en maar een poosje laten huilen. Ik heb hem zijn knuffie gegeven, kusje, aai over de bol en weer rustig weg. Hij heeft nog ongeveer een half uur gehuild, maar het huilen zette snel om in jengelen en de tussenpozen van rust werden steeds langer. Uiteindelijk is hij in slaap gevallen. Ik hoorde ook dat zo'n periode wel een tijdje kan duren dat hij 's nachts wakker wordt, maar bij ons is het (gelukkig) bij één nachtje gebleven. Hij slaapt nu weer door.
Succes,
groetjes happyM.

Renske is vandaag precies 4 maanden en sinds een paar dagen wordt ze 's nachts ook weer wakker. Meestal rond half vijf. Geef haar dan even wat bv, duurt ongeveer 5 minuten en dan slaapt ze gelukkig wel weer, maar wel jammer. Was net gewend aan het lekkere doorslapen. Hopelijk is het van korte duur.

hoi
het schijnt een sprongetje te zijn in de ontwikkeling
annique nu 3,5e maand had het ook........ ze sliep al bijna 2 weken van 21u tot 08u en opeens werd ze 5u wakker....... klaarwakker
en zelfs een dag om half 3..... zeer vermoeiend
we doen haar nu weer ff wat later naar bed toe 22u en ze slaapt nu weer 3 nachten ( ff afkloppen)   door tot 08u
hopen dat t niet te lang duurt
liefs sandra mama van annique 17 weken

Terug
Bovenaan