Snachts willen eten en sochtends niet

<p>Hallo,</p><p>Mijn zoontje is 16 weken, hij wil in de nacht gemiddeld 1x eten.</p><p>Opzich niet erg maar hij eet dan meestal rond 4, dan slaapt hij tot ongeveer 7 a 8 uur, dan is die wakker tot half 9 maar wil dan niet eten.  Hij wil dan meestal om 11 voor het eerst eten. </p><p>Nu zou ik dat graag in draaien dat die in de nacht niet wil eten en in de ochtend wel. </p><p>Heeft iemand daar tips voor?</p><p>Liefs, IH</p>

In de nacht een kleiner flesje geven. De nachtvoeding is nog heel normaal hoor, dat hadden mijn dochters in periodes gewoon nog nodig tot ze ruim 1 jaar oud waren. Niet altijd omdat ze zo'n vreselijke honger hadden, maar omdat een flesje wel hielp om ze weer rustig te krijgen en ze weer verder te laten slapen.
Maar ik had altijd halve flesjes, 60-90cc ofzo. Niet meer. Nooit een volle fles in de nacht (na de eerste 3 maanden dan) 
Dus als je normaal 150cc geeft, geef je nu om 4.00 90cc, en dan om 7.00/8.00 gewoon 150cc! Kijk eens of dat werkt. Die fles in de nacht helemaal skippen lijkt me nogal een onmogelijke opgave. Tenminste, hier was dat écht geen doen want dan sliep niemand meer. Liever een klein flesje erin en allemaal doortukken!

Wij hebben hetzelfde "probleem" gehad. En wat zeeuwsmeisje zegt was hier de oplossing. Maar wel geleidelijker aan. Ik had al wel bedacht dat als ze niet hongerig op stond, dat een volledige fles snachts niet meer nodig was. Maar elke keer als we maar een halve fles gaven van 60 of 90 cc was ze overstuur omdat ze meer verwachtte. Puur gewenning. 
Het afbouwen hebben we dus heel rustig aan gedaan. Eerst van 150 naar 120 met wat extra water. Toen 120. Toen 90 met het water van 120. Toen 90. Steeds een paar dagen. En na 2 weken ofzo gebeurde het. Ze werd een nacht pas om half 6 wakker. Toen een nacht wel wakker geworden, maar was tevreden met de speen. Etc etc. Sindsdien nog maar 1 keer een nachtvoeding hoeven doen, en dan 60 cc. Het was niet mijn doel, maar wel het resultaat ? zolang het duurt haha, even afkloppen. Ze is eind van de nacht evengoed onrustig hoor. Maar je ziet duidelijk het verschil tussen lekker nog even slapen met de speen, of juist vrolijk wakker zijn en nog rustig liggen tot ze later even verder slaapt. Of chagrijnig huilen van de honger. Oh en ze eet in de ochtend nu veeeeeel beter.

Terug
Bovenaan