snap er niets van??

A

Anoniem

Guest
Hallo aan wie het lezen wil

Ben begonnen met temp.op mijn eerste ongi dag. Mijn curve ziet er als volgt uit.

dag 1        36.5
dag 2       36.5
dag 3       36.5
dag 4       36.6
dag 5       36.5
dag 6       36.4
dag  7       36.4
dag 8        36.5
dag 9       36.3                                        

Dus vandaag de laagste temp.gemeten.  Zou het dan kunnen betekennen dat ik nu al mijn eisprong ga krijgen. Kon vanmorgen ook wat cervix slijm ontdekken, en het was iets rekbaar, maar wit van kleur.
Volgens de berekeningen. Zou ik uitgaande van een cyclus van 28 dagen pas 19 april mijn ei moeten hebben.
Maar het is pas mijn eerste ronde, dus wie weet hoe het al zal lopen. We klussen in ieder geval genoeg. En op het moment dat mijn temp. omhoog gaat is mijn ei al geweest he?

Nou iedereen veel klus plezier en een vruchtbare maand

Groetjes Doortje

Hoi Doortje,

Jij bent er direct goed ingedoken he met de tempmethode.
Zou je helaas niet kunnen helpen, ik temp niet en weet dus ook niet precies hoe dat allemaal in elkaar zit....
Maar het is natuurlijk heel best mogelijk dat het de eerste maand wat sneller komt of nog wat van slag is. Dat heb ik zelf ook ondervonden....in de 2e maand dus ineens heel lang wachten, dus sneller moet ook wel kunnen lijkt me.

Succes ermee.

Groetjes,
Marije

Ha Doortje,

Heb effe naar je curve gekeken.
Dag 9/10 lijkt me vrij vroeg voor 'n ovulatie.
Het kan wel hoor. Ik heb meestal ook al heel vroeg 'slijm' maar dan toch pas mijn ovulatie op dag 13 (ooit wel op dag 11/12). Het kan dus wel. Maar ook je temperatuur kan wel 'ns wat afwijken. Ik heb bij de eerste temp. rondes steeds ovulatie testjes gebruikt zodat ik kon zien of wat ik  voelde en meete wel klopte.
Daaruit bleek ook dat je de temp. dip vlak voor je ovulatie bijna niet kunt meten, je krijgt hem bijna nooit te pakken.
Hoop dat je er wat mee kunt.

Liefs Anne

hoi doortje,

Het klopt dat als je temp stijgt je de eisprong al gehad hebt! Maar hoe het verder zit?? Ik heb deze maand ook voor het eerst getempt en word er helemaal gek van! schommelt echt als idioot en sinds 5 dagen stijgt ie alleen maar???

liefs kreeftje

Hoi doortje

Ik heb ook al 2 maand mijn temp gecontroleerd , na 6 maand al gestopt te zijn met de pil,  maar bij mij blijft die schommelen als zot. De eerste maand was ik even in paniek geraakt dat ik geen eisprong zou hebben, maar blijkbaar zijn er zovelen die niet op de tempmethode kunnen rekenen. Ook deze maand kon ik er niet op betrouwen, wel was mijn slijmverlies veranderlijk en op de dag van mijn vermoedelijke eisprong was deze rekbaar en transparant.
Ik heb nu besloten dat ik  na deze cyclus ophoudt met de tempmethode.
Hopelijk is het dan niet meer nodig, of zoek ik wel iets anders.

Succes ermee

groetjes Grace

Terug
Bovenaan