Snap niks meer van dat tempen

A

Anoniem

Guest
Dat temperaturen klopt bij mij volgens mij niet hoor.
Heb deze maand keurig elke ochtend voor het opstaan getemperatuurd. Steeds rond 36.2
Vrijdag had ik zelf het gevoel dat ik m'n eisprong had en ja hoor, zaterdag had ik 36.5. Dat gaat goed dacht ik! Maar vanochtend was het weer36.3...
Nu snap ik er dus niks meer van. Is nou 1 van de metingen fout geweest? Of is de temp nu al weer naar beneden en dus geen zwangerschap?

Herkennen jullie dit?

Ik herken het niet en vaak ga je pas temperaturen als je al langer zwanger wilt worden, weet niet of dat bij jou ook zo is. Anders moet er inderdaad een verhoging zijn in de periode dat je extrra vruchtbaar bent.

Heel veel succes en ik hoop echt dat je snel zwanger bent!

Liefs Vic

De verhoging is er puur op t moment van de eisprong.. je vruchtbare dagen zitten dus daarvoor en daarna... je hoeft idd niet de hele dag die hoge temp te houden... daarom altijd op t zelfde tijdstip temp meten! t zegt dus nog niets over of je zwanger bent of niet..

Jon

als je zwanger bent, wordt na de dip (van een paar dagen) je temp meestal weer hoger.... ik zat voor mijn nod 0.6 graad hoger dan voor mijn ei.... maar een dip hoeft niks te betekenen. je temp kan ook gewoon wat schommelen door de kou, vermoeidheid ed....

succes!

ps. je temp hoeft niet persee te stijgen als je zwanger bent... maar meestal wel...

Wat ik van de huisarts begreep, gaat de temp vlak voor de eisprong met een halve graad omhoog. Bij mij is dat idd zo. In de vruchtbare dagen heb ik een golfje in de temp.
Wat ik hier en elders lees is het geen exacte sience, dus het kan voor iedereen lichtelijk anders zijn. En andere factoren kunnen ook een invloed hebben op de temp.
Veel succes.

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik dacht altijd dat de temp 12-24 hr na de eisprong omhoog ging en vlak voor de menstruatie weer naar beneden, of bij zwangerschap hoog bleef.
Ik denk dat ik maar gewoon moet afwachten tot ik kan testen!

hoi lieve kindjes,
waarom gebruik je geen ovulatietesten??
geeft veel meer duidelijkheid als dat tempen.
als je vermoeid bent heb je ook hogere temp.
mijn huisarts is niet gek op tempen.
gr marjan

Hallo Lieve kindjes,

Wij moesten ook onze eisprong weten omdat ik bloed moest prikken bij ons duurt het wat langer maar goed toen vroeg ik dus of we niet gewoon konden tempen het kan wel maar het is niet duidelijk als je maar iets verkouden bent bijvoorbeeld dan is je temperatuur ook al hoger niet erg betrouwbaar dus
het is alleen wel jammer dat de testen zo duur zijn maar ze geven wel veel duidelijkheid
ik hoop dat je hiermee geholpen bent

groetjes en succes M

Terug
Bovenaan