Snap niks meer van!!!

A

Anoniem

Guest
Ik stel me eerst maar eens netjes voor. Wel hou ik mijn naam nog even achter daar mijn naam niet allerdaags is.

Ik ben 28 en mijn Partner is 30. 1,5 geleden hebben wij een woning gekocht en nu sinds augustus laten wij de pil achterwege!!
We zijn nu dus aan het klussen voor ons 1ste kindje.

Echter en nu komt het hoop dat iemand het snapt. Op 6 augustus ben ik voor het laatst ongesteld geweest van de pil.
Zijn op vakantie geweest en bij thuis komst (ook in de vakantie) lekker "geklust"
Nu hebben wij 1 dag voordat je zoveel slijmverlies hebt geklust.
Dag na het slijmverlies heb je volgens de boekjes je eisprong? en tel ik vandaag 14 dagen terug volgens boekjes duurt het na de eisprong nog 14 dagen voor je ongesteld moet worden dan klopt het allemaal precies.
Echter ben ik niet zwanger vanmorgen ben ik ongesteld geworden.

Theoritsch gezien had ik hartstikke zwanger moeten zijn?????????

Of moet het lichaam eerst ontpillen volgens de huisarts hoefde dat niet?
En nu ik zonder pil ongesteld ben geworden heb ik nu dan  dus wel een eisprong gehad?

Wie kan mij uitleggen hoe eea nu zit???????

Groetjes Moi28

Hoi
In principe klopt het wat je HA zegt en dat is dat je eigenlijk in theorie meteen zwanger kunt raken.
Maar omdat je net bent gestopt moet je lichaam zelf ook nog op gang komen.
Wat je zegt klopt ook allemaal. 14 dagen na je eisprong zou je ongesteld moeten worden. dan heb je volgens de gyn een perfecte cyclus.
Maar in praktijk werkt dat niet altijd.
Gezien jij net bent gestopt denk ik dat je nog op gang moet komen.

Wacht het ff af en als het lang duurt ja maar eens gewoon testen.
Ik heb ondertussen wel gezien dat alles kan...

Succes

Bedankt voor je reactie Evi,

Oke mijn lichaam moet op gang komen!!
mag ik er wel vanuit gaan omdat ik nu ongesteld ben dat gewoon van mezelf is zonder pil? of zijn dit ook nog naresten van de pil?
Ik twijfel daar zelf aan omdat mijn buikpijn weer heftiger is als met de pil.

groetjes Moi28

Hoi Hoi!!

Het zou heel best kunnen dat je lichaam eerst nog moet ontpillen.
Maar daarnaast is de kans op zwangerschap iedere maand maar rond de 17-22%, heel klein dus eigenlijk! Bij sommigen lukt het dus wel heel snel zwanger te raken en bij anderen duurd het helaas iets langer. En over het algemeen wordt er gezegd dat het 6 mnd tot een jaar kan duren.
Goed blijven oefenen dus en hopelijk zal het niet te lang duren wij zijn ondertussen al weer 9 mnd aan het oefenen!

Groetjes Ponoka

oeps lees nu pas dat je in je eerste berichtje had neer gezet dat je ongesteld was geworden. Niet helemaal goed gelezen.
Trouwens heel normaal dat je meer last hebt van krampen enz.
Een veel gebruikte reden om aan de pil te gaan is om de klachten te verminderen.

Maar wat mijn voorganger hier net neer zette klopt.
Je hebt elke keer maar ca 20% kans op een zwangerschap.
Niet elke eitje dat vrijkomt is nl goed.
Klinkt niet echt bemoedigend maar helaas wel zo.

Dus succes!

Dank je wel voor jullie reactie's.

Nou ja als die rode duivels  vertrokken zijn gaan we maar weer aan de klus.
al ben ik wel benieuwd hoelang die rode duivels blijven. Want met de pil wist ik dat precies nu niet dus.

We wachten af en beginnen dan aan ronde 2.

Groetjes moi28

ps mijn nod moet dam rond 5 oktober zijn.

hallo allemaal
wie kan mij hier bij helpen
ik was voor het laatst ongesteld op 31 juli
wanneer mijn eisprong is weet ik niet want ik ben altijd heel onregelmatig ,en ik merk er ook niks van
is er iemand   die ook al zo lang wacht

Hoi,

Uit je berichtje haal ik uit dat je ervanuit gaat dat als je optijd geklust bent, dus ook zwanger wordt, zo werkt het dus niet helemaal.
Ik zit in ronde 7 en deze ronde hebben we ovulatietesten gebruik en weten dus ook heel zeker dat we geklust hebben op het goede moment.
De eisprong kunnen we echt niet gemist hebben.
Nu ben ik toch niet zwanger. Het is namelijk zo dat als het eitje bevrucht is het zich ook nog goed moet innestellen.
Dit gaat soms nog weleens fout en dan wordt je dus gewoon ongesteld.
Makkelijk gezegd moet je dus een goed eitje hebben en een goede zadcel die het eitje bevruchten voor je zwanger raakt.
Hoop dat je het zo snapt

Groeten Tamjedebamje

Terug
Bovenaan