snap niks van die difrax fles helllpppppppppp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Hoi,

Ik heb net even gekeken bij mijn fles (die ik niet meer gebruik) en er zit al een gaatje in!
In het uitstulpinkje (ventiel) zit een gaatje. Dit ventiel moet naar de speen toe wijzen en  goed aandraaien!
Als je baby uit de fles drinkt, dan wordt de fles automatisch weer gevuld met lucht (via dat ventiel) en hoeft je baby geen rustmomenten in te bouwen om de fles met lucht te laten vullen. Daarnaast zou het helpen ter  verlichting van krampjes.

Succes!

Groetjes, Marieke
 
hoi bedoel je de difrax optifles daar zit een ventiel onderin en daar moet je zeker niets inprikken dat hoort zo??
of heb je een andere ik gebruik alleen de optifles tegen krampjes
 
Hoi,

Dit is inderdaad een luchtventiel. Dit is zodat je kindje niet teveel lucht binnenkrijgt en minder boertjes moet laten, minder spuugt  en minder last van darmkrampjes heeft. Als je kindje de fles vacuum zou zuigen, dan gaat dat ventiel een beetje naar binnen staan in een bolling, waardoor er zo lucht langs de zijkanten naar binnen komt, zodat er niet te weinig lucht in de fles zit.
Let er na het schoonmaken ook goed op dat je de onderkant goed terug aandraait, anders loopt de melk langs de onderkant uit de fles.   Het ventiel moet met de uitstulping in de fles zitten. Verder hoef je hier niets mee te doen, het ventiel doet zelf zijn werk.

Groetjes,
Maike
 
Nee joh! niks door prikken! Dat 'rondje' moet je goed in de bodem leggen, en inderdaad goed aandraaien. k'ben een hele ervaren 'difraxmama'. Zweer bij difraxflessen.
Maxel drinkt nu bijna geen fles meer, alleen 's avonds nog. Is vandaag (13 okt) 1 jaar geworden! Leuk he, ben zo trots!
 
Terug
Bovenaan