Snee in voorhoofd

Afgelopen weekend is mijn zoontje van 12 maanden voorover geklapt tijdens het spelen. Hij viel met z’n voorhoofd op de rand van de tafel. Er zat een vrij diepe snee in z’n voorhoofd van 1,5 cm. de huisarts heeft het geplakt en er hechtpleister overheen gedaan. Ik baal ontzettend, omdat ik hem opving maar z’n hoofd alsnog op de tafel kwam. Ik voel me er al 3 dagen slecht over. Ook omdat het 1-2 jaar duurt voordat het litteken wegtrekt.

Herkent iemand dit? En hebben jullie tips om het herstel te versnellen? Ik hoorde zelf over siliconen pleisters.
 
Dat is idd vervelend. Mijn dochter kreeg met 1,5 jaar ook een sneetje op haar hoofd dat is geplakt. Idd ook te laat met voorkomen. Ik had litteken creme gehaald, maar het was elke keer een enorme strijd om dat er op te smeren. Ze wilde dat perse niet. Daarnaast kon ze er niet zo goed tegen en kreeg er uitslag van. Nu smeer ik er sporadisch vaseline op, maar meestal niks. Het is nu een jaar geleden en het trekt echt al een heel eind weg. In het begin voelde ik me echt vreselijk over dat litteken midden in haar gezicht en sliep ik er echt slecht van. Maar nu zie ik het amper meer. En het hoort er ook een beetje bij denk ik. Hebben ze hier geen litteken van dan is het misschien wel van de waterpokken of van iets anders. Je kunt helaas niet alles voorkomen. Mijn buurjongetje is zijn tanden uit zijn mond gevallen. Dat lijkt me nog veel vervelender..Sterkte ermee!

 
Dankjewel Sopi. Ik voel me er inderdaad ook heel slecht over. Ik heb afgelopen nachten ook slecht geslapen. Hopelijk trekt het bij mijn zoontje ook over een jaar weg. Je ziet de brede snee echt zitten onder de hechtingspleisters. Hopelijk groeit het nog dicht. Ik ga je tips opvolgen. Dankjewel 
 
Ook hier ervaring. Blijf er in het begin zo veel mogelijk vanaf en houd het droog. Dan maar even geen haren wassen. 
Dochter is ook met haar neusbrug op de rand van de tafel gevallen, ik weet niet precies meer wanneer, maar korter dan een jaar denk ik. Daar zie je niets meer van, maar dat was netjes gehecht en een hechtpleister erop. 
Zoon heeft op zijn neus een litteken, op zijn kin en het randje van zijn lip. Allen geplakt, maar zijn neus is niet mooi geheeld (nu 1,5 jaar terug). Dat litteken is gaan wijken, maar was ook niet netjes geplakt. Zijn kin is een wit streepje geworden (ook 1,5 jaar terug) en van zijn lip zie je niets meer (6 jaar terug). Littekencreme geeft ook bij mijn kinderen flinke uitslag. Dus dat gebruik ik niet meer. 
Weet dat littekens ook voor vrijwel niemand zichtbaar zijn behalve voor jou, omdat je weet dat hij er zit. Net als met een nieuwe auto, de eerste kras is het ergst. Je went er echt aan. 
 
Terug
Bovenaan