Sneeuw- en ijspret!

Ik ben een zomer en zon mens, maar ik vind een winter op deze manier wel erg leuk! Ik begrijp dat het voor sommige mensen niet fijn is, maar ik vind het zooo gezellig. Kou, zon, sneeuw en ijs is toch een stuk beter dan regen.
Vandaag hadden wij een laagje van 2-3 cm sneeuw. Niet zoveel als de vorige keer, maar genoeg om weer te sleeen. Minoux zat ook lekker met haar emmertje en haar schepje in de sneeuw te spelen. Het lijkt wel of ze het steeds leuker vind.
Van het weekend zijn we ook het ijs op gegaan. Met de slee en onderbindertjes. Natuurlijk was het schaatsen nog heel moeilijk, want eigenlijk is ze daar net te klein voor, maar het was toch even leuk.
Nog meer mensen die dit winterweer zo leuk vinden?
Groetjes, Bianca

Hoi,

Ja hier echte winterbeesten haha. Zijn een weekje zelfs op wintersport geweest. Gelukkig vind Myrthe de sneeuw ook helemaal geweldig en vooral het sleeën en sneeuwballen naar ons gooien.
Nog niet ijs op geweest daar vertrouw ik het hier nog niet echt voor.
Maar ik vind het ook heerlijk hoor. En dan lekker hele dag de kou in en dan daarna warme chocomelk of glühweintje... Mjammie.....

Liefs Irene

ook ik ben een echt zon mensje. je zal mij nooit horen zeggen dat ik het te heet vind!
maar idd, sneeuw is ook wel erg leuk met een kindje.
moet het alleen wel vallen hier, want er ligt voor de verandering dus weer niks hier :( :( :(
zijn net nog wel even naar buiten geweest, en er lag een heel klein beetje stuifsneeuw. (kan het nog niet eens een halve cm noemen) nathalia wilde het pakken, maar kon er niks mee hahaha dat gezicht van haar. "kan nie???" zegt ze zo hahahaha.

veel plezier verder in de sneeuw :D

liefs, do

Ook hier hebben we heerlijk genoten van de sneeuw. Er ligt hier echt wel een dik pak hoor. Toch wel een cm of 10. Gisteren heeft het ongeveer de hele dag gesneeuwd. Dus wij zijn dik ingepakt met de slee erop uit geweest.
Onze meid lijkt het ook steeds leuker te vinden. Vandaag wilde ze zelf naar buiten dus zijn we maar weer op pad gegaan.
Maar ze raakt de sneeuw niet aan, want dat vindt ze toch maar eng. Ook sneeuwballen gooien vanmiddag vond ze echt niet leuk. Toch ik haar een sneeuwbal tegen haar laarzen gooide begon ze te huilen. Want dat was au.

Nog veel sneeuwpret gewenst vanuit het witte limburg.

Groetjes Anne

Ook hier hebben we heerlijk genoten van de sneeuw. Er ligt hier echt wel een dik pak hoor. Toch wel een cm of 10. Gisteren heeft het ongeveer de hele dag gesneeuwd. Dus wij zijn dik ingepakt met de slee erop uit geweest.
Onze meid lijkt het ook steeds leuker te vinden. Vandaag wilde ze zelf naar buiten dus zijn we maar weer op pad gegaan.
Maar ze raakt de sneeuw niet aan, want dat vindt ze toch maar eng. Ook sneeuwballen gooien vanmiddag vond ze echt niet leuk. Toch ik haar een sneeuwbal tegen haar laarzen gooide begon ze te huilen. Want dat was au.

Nog veel sneeuwpret gewenst vanuit het witte limburg.

Groetjes Anne

Leuk he!!! Emma (4 jaar) heeft woensdag anderhalf uur in de tuin gespeeld met een sneeuwschep en emmertjes. Renske en ik hadden het na een half uur wel gezien.
Voor de kerstvakantie hebben wij ook op de schaatsbaan hier op het dorp geschaatst. Renske ging toen ook met van die ijzertjes schaatsen. Ze heeft daar toen ruim een uur op rond 'geschaatst' ze vond het prachtig.
Heerlijk zo'n winter!!!

Hoi,

Ja hier ook, ik ben ook dol op de zon, maar sneeuw vind ik ook echt super, vandaag hebben we met zijn 12e gesleed buiten, de grotere kinderen ook op bodyboards, ging echt heel hard, ben zelf ook een paar keer met mn kinderen de berg afgeweest,,wha,, zelfs de jongste gilt dan van pret, kan niet hard genoeg gaan en als je beneden bent roept hij, keer....das het voordeel van limburg/belgie mooie hoge heuvels(al is de klim terug wel zwaar,,haha), ja echt heel leuk, toch een beetje wintersport zo!!

Gr MJ

Ik HAAT de winter!!!Bleh!!!
Inmiddels ligt er hier weer een dik pak sneeuw van 10 15 cm.
Elke ochtend je auto moeten krabben, altijd koud, zelfs binnen krijg ik mezelf niet warm (weerstandprobleempje).Lenthe blijkt 'winterhanden' te hebben.Nog nooit van gehoord, maar huisarts heeft er naar gekeken...Als ik nu 5 minuten met Lenthe buiten ben staat ze keihard te krijsen.Haar vingertjes (in wanten) zijn dan knalrood en 2 keer zo dik, als worstjs tegen elkaar.Het heeft te maken met vernauwde bloedvaatjes, slechte bloeddoorstroming met dit soort temperaturen.
Kortom, Lenthe blijft zoveel mogelijk binnen, heb nu 3 scenes op straat achter de rug, ben er klaar mee.Ze roept ook 'Neeuw vies bah!'
Ik kijk uit naar de lente, maar wat wil je ook met een dochter met de naam Lenthe ha ha!!!
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan