Sneeuw

Na n slechte ervaring (sneeuwbal in dr nek) moest ze hier even wennen. Maar ik denk dat t helpt als ze zien dat t leuk is (papa en mama spelen ermee, andere kids op sleetjes).. onbekend maakt toch onbemind..
 
Mijn zoontje van 19 maande  vond het wel leuk om buiten te zijn, maar wilde niet in te hoge sneeuw staan, begon dan te piepen en zette geen stap verder... hij vond het allemaal erg spannend... hij vond het ook echt niet tof dat zijn mooie nieuwe laarzen "vies" werden... heerlijk ijdeltuitje ?
Dus vanmiddag via marktplaats een slee geregeld en hij was helemaal in de gloria!
 
Het is ook vreemd. Ineens is alles wit! Samen ontdekken en weer terugtrekken in jullie veilige huis als het te spannend is. Misschien helpt een (zonne)bril, als de sneeuw in oogjes vervelend is?
Stevig inpakken, bij jou in je jas gedragen, en dan even samen kijken/voelen. Geen grenzen overgaan. Als ik iets heb geleerd van mijn angstige peuter, is dat het vaak vanzelf overgaat.
 
Onze zoon vond het gister eerst ook niets. Hij liet het gelukkig wel toe om dik ingepakt te worden maar die koude wind in z’n gezicht vond hij maar niets. De sneeuw zelf was geen probleem maar toonde hij ook weinig interesse in. Totdat mijn man hem vandaag meenam naar een helling waar heel veel kindjes door de sneeuw aan het rollen waren en van de bult af gleden met een slee. Dus wellicht dat dat helpt? Als hij/zij ziet dat andere kinderen er veel plezier aan beleven? Die van ons was daarna niet meer weg te slaan uit de sneeuw.
 
Terug
Bovenaan