snel bevallen

Hoi dames,

ik ben nu weer eens wakker met elke 2 a 3 minuten harde buiken/weeen. Dit heb ik deze keer zwangerschap al een aantal keer gehad, maar nu was het al een paar weken rustig. Ben vandaag 36 weken zwanger.

Nu krijg ik (als ukkie blijft zitten) over 3 weken een geplande keizersnede. Maar ik ben erg bang dat ze komt en ik te laat in het ziekenhuis ben om nog een keizersnede te krijgen.
Dit is mijn derde zwangerschap en mijn jongste zoontje is erg snel geboren. Van de eerste wee tot hij er was zat nog geen uur en drie kwartier tussen.

Ik wil dus niet elke keer bellen om niets, maar ook niet te laat. Elke keer als ik die weeen heb denk ik, nou ja nu kan niet hoor de kindjes slapen en wie moet er dan bij ze blijven, enz, enz. Dus tot nu toe niet gebeld en gelukkig ook niet doorgezet.

Poeh, lastig hoor dingen goed inschatten, ookal is het de derde keer haha.

Iemand nog tips over wanneer te bellen ofzo? De verloskundige zegt, meteen bellen als je het idee hebt dat je een wee hebt, maarja wat is dan het verschil tussen een wee of een voorwee???

Ben beide keren ingeleid dus weet niet eens wat voorweeen waren tot deze zwangerschap.

Liefs babymama

Hey babymama,

Ik zou gewoon voor de zekerheid even bellen, beter 1x te veel dan dat je te laat bent.

Nou succes en als je het niet vertrouw gewoon bellen hoor

groetjes Masja

Hey dames,

bedankt voor jullie reacties.

Even een korte up-date. Ik moest vanmiddag toch bij de gynaecoloog zijn, maar heb vanochtend ook even gebeld. Ik moest dus wat eerder komen en heb een tijdje aan de ctg gelegen. Ons ukkie was daar heerlijk druk en ook had ik nog harde buiken. Ze waren niet pijnlijk meer, maar wel duidelijk aanwezig.

Daarna door naar de gynaecoloog en die heeft inwendig een echo gemaakt om te kijken of de weeen effect hebben op mijn baarmoedermond. Alles zat gelukkig nog potdicht.

Alles was dus prima in orde. Ook bloeddruk enzo. Ik heb aan zowel de verloskundige als de gynaecoloog gevraagd wanneer ik moet bellen en beide zeiden meteen. Ze vonden het goed dat ik nu had gebeld en moet de volgende keer gewoon 's nachts bellen, want ze zijn er toch. Het kan opeens wel echt doorzetten en dan heel snel gaan.

Bedankt voor jullie adviezen en allemaal veel succes met de zwangerschap en bevallling!

Oja ik krijg een keizersnee omdat de bevalling van de jongste niet zo goed ging en dat willen we deze keer natuurlijk voorkomen.

Groetjes babymama

Terug
Bovenaan