Snel drinken, veel zuigbehoefte of langzaam drinken en dan veel te weinig??????

Hallo allemaal.

Ons Zoontje Robin zou eigenlijk zo rond de 120 cc per fles moeten zitten, zit nu aan de 80/90 cc. Het kost hem dan nog moeite ook.

Nu heb ik net een andere speen gekocht en nu dronk hij in één klap 135 cc weg. Dat ging alleen wel zo ontzettend snel, dat hij nu nog vreselijk op zijn speen ligt te zuigen.

Hij heeft dus wel de behoefte aan het eten, maar blijkbaar kost het hem te veel moeite om zijn flesje leeg te drinken. Met de andere speen deed hij er bijna een half uur over en dan was het echt hangen en wurgen.

Maar ja, wat is nu wijsheid, nu heeft hij nog vreselijke zuigbehoefte. Wat een gedoe zeg. Bij mijn dochtertje hoefden we niet te zoeken naar een flessenspeen, die vond alles goed.

Omdat Robin zo rommelig drinkt (qua heoveelheid), komt hij dus ook nog 7x. En eigenlijk 's nachts dus nog 3 keer.

Is het nu slim om hem sneller te laten drinken, zodat hij meer binnen krijgt, of niet? Heeft iemand daar ervaring mee?? En kwam je kindje dan ook minder vaak voor de fles, omdat hij toch meer dronk???

Ben benieuwd.

Groetjes,

Wendy

Beste Wendy,

Mijn dochter is nu 2 maanden en had toen ze geboren werd haar fles leeg in 10 min. Ze krijgt nu 180 cc en heeft haar fles nog steeds binnen een kwartier leeg ook  heeft ze nog zuigbehoefte en krijgt dan gewoon haar speen. Ik zelf vind het belangrijk dat ze wel voldoende voeding binnen krijgt zodat ze goed op gewicht is en op lengte ze groeit immers van eten en slapen. Sinds een week slaapt ze nu ook snachts door en daarvoor kwam ze  1 keer per nacht. Ik zou als ik jou wa het gewoon  1 nacht proberen met snel drinken en kijken of je kindje zo genoeg binnen krijgt en wat langer blijft slapen. Ik weet natuurlijk niet wat het beste is maar je kan dit ook overleggen op het cb. Maar als  ik je verhaal goed begrijp heeft je kindje wel behoefte aan zijn voeding en al je kindje het er niet uitspuugt dan  denk ik dat het wel goed is. In iedergeval hoop ik dat je hier wat aan hebt en succes.

Groetjes Nancy  

hoi een fles van 180 cc had (nu met 11 maand nog steeds)mijn zoontje binnen 5 A 10 MINUTEN LEEG.mIJN ZOONTJE KREEG HIERNA OOK ZIJN SPEENTJE EN WAS DAN TEVREDEN ZONDER SPUGEN OF HIKKEN.ALS IK HEM EEN LANGZAMERE speen geef maakt hij de fles niet leeg.wel heb ik een halfe theelepel johannesbroodpitmeel er bij in gedaan tegen het verslikken en echt het werkt super

hoi,
omdat het nu makkelijker gaat, kan je na 5 min. drinken hem even op de speen(fop-speen) laten sabbelen,en dan weer 5 min.  laten drinken.

of je zet de kleine speen er even op en dan de grote speen(van de fles)

groetjes

vergat te zeggen dat mijn dochter het ook zo deed, kwam zo vaak om een voeding omdat ze zich scheel moest zuigen en niet meer dan 80 at.

het is over gegaan met die nieuwe speen omdat ze niet meer honger had.
dus probeer even een korte pauze in te lassen, het is snel over daarna.

Terug
Bovenaan