snel geirriteerd vooral bij dochter

Hoi,

Zoals in het onderwerp, ik ben heel snel geirriteerd, of het nu door de vermoeidheid of door de hormonen komt ik weet het niet, ik kan het me ook niet herinneren van de vorige keer. Maar ik kan nu erg kort af reageren op mijn dochter, en dat vind ik erg vervelend. Ik heb nog maar ong. 7 1/2 week onderweg, maar wil niet dat zij er onder leidt. Heeft iemand tips. (ik slaap nu al elke vrije middag even, zodat ik in ieder geval een beetje uitgerust ben.)

Hoi,

Dit is heel erg herkenbaar, ik heb op het moment ook een erg kort lontje! Zal wel door de vermoeidheid komen. Ik probeer er echt rekening mee te houden, maar af en toe is er dan toch die uitbarsting.
Neem alle rust die je pakken kunt, alle beetjes helpen!

Liefs Karin 7 weken 3 dagen

Hoi,

Heel herkenbaar van mijn 2e zwangerschap. Ik kon om het minste of geringste ontploffen. Mijn man hield er rekening mee en zei dan maar niet teveel en liet me uitrazen. En als onze oudste het slachtoffer was, zorgde mijn man ervoor dat hij onze oudste maar even uit mijn buurt haalde. Je kunt er denk ik weinig aan doen. Het zijn de hormonen die door je lijf gieren. Proberen je te beheersen, maar dat valt dan juist niet mee. Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar als je uitgevallen bent tegen haar, zeg haar dan dat het je spijt (als het onterecht was) en dat het komt doordat je moe bent omdat je een baby in je buik hebt. Misschien dat ze het een beetje snapt.

Groetjes Corina

dank je wel voor de reacties, Mijn dochter is 21 mnd, en gelukkig ben ik nog niet heel erg tegen haar uitgevallen, ik heb alleen wat minder geduld en als ze dan aan me zit te frunniken kan ik dat slecht hebben. Ik probeer inderdaad al mijn rust te nemen, en hoop het daarmee een beetje te voorkomen.

Terug
Bovenaan