snel groeiend buikje 17 weken

twee weken geleden liep ik te klagen dat je nog niets zag, heb wel enorme lasten van mn maag en darmen gehad, vooral slecht naar de wc kunnen en veel lucht in mn darmen hebben waardoor ik me soms een ballonnetje voelde.
Laatste week krijg ik ineens een buik, iedereen ziet het en zegt het, maar vraag me eigenlijk af... De kleine is nog maar een mini mensje, begint het nou echt bij iedereen met een buik met.. wat zal het zijn... maag of darmen???
Het is wel echt een buikje maar mn kindje zit nog laag...
(Had voor mn zwangerschap geen buik.)
Steeds als iemand zegt, zo je krijgt al een aardig buikje! Antwoord ik, dat is mn maag! Maar begint dat bij iedereen zo???
 
hoi signorita,

mijn buik is ook al flink. ben nu wel zwanger van de 2e en bijna 21 weken zwanger.
sommige vragen al aan mij of ik al bijna met zwangerschapsverlof ga of het er toch geen 2 zijn. nu zei de vk dat alles goed is en dat het waarsdhijnlijk mijn darmen zijn die naar voren liggen. ook bij de 1e had ik een flinke toeter.
 
ja dat heb ik ook.
ik ben nu 29 weken... en bij 24 weken vroeg iedereen al of ik 40 weken was en of ik bijna moest bevallen??

ik heb ook veel vruchtwater... maar het is niet overdreven zei de vk... een gewone buik heb ik...

en het is er toch maar 1;)
 
Bij mij zie je nu met ruim 9wk nog niks. Ik hoor al wel van anderen die tussen de 8 en 12 wk zwanger zijn dat ze al een buikje krijgen en sommige broeken niet meer passen. Dan is je kindje echt nog maar een paar cm, dus dat kan het niet zijn. Het moeten wel je maag/darmen zijn haast lijkt me. Volgens mij is dat wel normaal hoor! Die zoeken gewoon nu alvast de ruimte wat op!
 
Ik ben nu ruim 12wk en krijg zelfs al een buikje.Bij de een begin je het gewoon sneller te zien dan de ander.Ik heb ook zoiets van hoe sneller je het ziet hoe beter.Nu lijkt het namelijk net of ik kilo's ben aangekomen
 
Het kan heel goed dat je een buikje krijgt. Je baarmoeder komt omhoog en drukt je organen omhoog. Daardoor wordt je buik dus ook dikker! Ik ben nu 32 weken zwanger en als mijn darmen rommelen voel ik dat naast mijn maag... Zo raar zit het dus in je buik!
 
Ik kon met 7 weken mijn eigen broeken al niet meer aan. En dat voor 1 en de eerste ook nog!!
De laatste tijd denkt iedereen dat ik al op 40 weken zit... en dat bij 29 weken. Ik heb ook royaal vruchtwater en een hoog zittend kindje.
 
Je hormonen maken je lichaam klaar voor die grotere baarmoeder en daardoor gaat je buik ruimer worden. Je darmen worden al wat omhoog gedrukt omdat je baarmoeder toch al wel vergroot is. Vandaar je buikje!
 
Terug
Bovenaan