snel is leuk maar te snel slecht?????

Hoi hoi
Zo schreef ik een weekje geleden nog trots dat mijn dochtertje van 7 mnd zo snel is met kruipen en optrekken. Maar ze leert steeds meer: ze probeert nu al op de bank te klimmen en doet aan de hand zelfs een paar stapjes. Dit laatste stimuleren we maar niet meer omdat ik me afvraag of het niet te snel is. Kan dit alles geen kwaad voor haar botjes enz?????

Groetjes Sjannie
 
Ik denk niet dat het kwaad kan, hoor. Wat je zegt, dat aan de hand lopen misschien niet te veel stimuleren. Mijn zoontje is ook erg vlot, maar hij is echt niet tegen te houden. Ik denk dat zolang hij dingen uit eigen vrije wil doet, hij er wel mee op zal houden als het niet fijn voelt (te belastend is). Hij gaat zelf zitten, kruipt zelf de hele kamer door. En gisteren had hij zijn speelgoeddoos omgekeerd en begon daar achteraan te lopen. Ik zou zeggen: laat je kind gewoon lekker zijn gang gaan en let een beetje op de veiligheid. Als dat lijfje het nog niet aan zou kunnen, zou 'ie het volgens mij ook nog niet doen.
 
Hoi Sjannie,

Maak je nergens zorgen over, je kindje geeft aan waar hij/zij aan toe is.
Wat ze je bij het consultatiebureau, kinderboeken etc. leren zijn allemaal gemiddelden.

Wat dus inhoudt dat die gegevens samengesteld zijn uit kinderen die erg snel / zwaar / lang / dik zijn voor hun leeftijd, en kinderen die dat niet zijn.

zie het als een lijn:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
^ ^ ^
laag gemiddeld hoog

Dan zie je dat er meer kindertjes boven of onder een gemiddelde zitten dan er op.

Mijn kleintje (9 m bijna) wil ook heel graag stappen en klimmen, dus stappen we samen de trap op.
Dat van die speelgoed doos duwen doet ze ook. Papa en mama zijn ook erg geliefde klimobjecten.

Ik snap heel goed het gedachtenproces achter dingen niet fout willen doen, je kindje onbewust schaden enzo, maar een kind krijgt echt geen schade van 2 weken te vroeg of te laat een ontwikkeling te doorstaan.
 
Hoi allemlaal,



zolang je kindje het allemaal zelf doet, dus niet door papa of mama
neergezet wordt dan is erniets aan de hand enis het
lichaam/spieren/botjes er kaar voor om het gewicht te dragen. Dus niet
je kind in de goede houding zetten want dan kanhet wel schade
toebrengen. Dus doen ze het zelf, lekker laten gaan, het wil namelijk
ook niet zeggen dat als ze nu al kruipen dat je kind dan snel loopt,
kan namelijk nog heel lang duren



succes



groetjes carreen

 
Terug
Bovenaan