snel... mag ik rode kool met kaneel?

ik wil graag snel antwoord aangezien het al bijna etenstijd is...

ik heb net rode kool gemaakt waar kaneel doorheen zit, ik wist dat niet en ik las het net op het pakje dat er dus kaneel door zit. we gaan al bijna eten en ik heb wel eens gehoord dat je geen kaneel mag. wat moet ik doen, het gewoon opeten of toch maar wat anders gaan eten?

xxx jolanda
 
Ja, kaneel is pas schadelijk in grote hoeveelheden, een stuk appeltaart, een kaneelkoekje (of een paar) of rode kool met kaneel mag je best eten.
 
hoi
heb onderstaand stukje voor je gevonden op het internet.
Bij kaneel gaat het om het stofje coumarine, wat onderdeel is van kaneel.
Geneesmiddelen met afgeleide stoffen van coumarine (doorgaans anti-stollingsmiddelen) kunnen schadelijk zijn voor ongeboren baby’s. Coumarine in kaneel heeft deze werking echter in veel mindere mate. Het is vrijwel onmogelijk via eten zoveel coumarine binnen te krijgen dat dit schadelijk is voor de ongeboren baby. Normaal kaneelgebruik, tot gemiddeld twee milligram coumarine per dag, zal dan ook geen nadelige effecten hebben.
Op de website van het Voedingscentrum kunt u meer over coumarine en kaneel lezen.

Er is een periode geweest dat coumarine (kaneel) tijdens zwangerschap werd afgeraden. Uit nader onderzoek is duidelijk geworden dat er voor zwangeren geen speciale voorzorgsmaatregelen nodig zijn.

Nog vragen naar aanleiding van deze informatie? Neem dan contact op met de Voedingscentrum Informatielijn op werkdagen van 9 tot 17 uur via telefoon (070) 306 88 88, menukeuze 2. Of kijk op www.voedingscentrum.nl. Deze website wordt dagelijks aangevuld met de meest recente inzichten en nieuws.

Dus volgens mij kan je nu gerust gaan eten
 
Ik heb dit ook idd nagevraagd aan de vk omdat ik volgende week jarig ben en dan wel graag mijn stukje appelkruimeltaart wil.....

Het schijnt alleen erg schadelijk te zijn als je ongeveer een potje wegwerkt, nou neem aan dat dat er niet in zit.

Ook omdat de genoemde stof, de coumarine, gebruikt word voor andere dingen. En zeg niet welke want daar kan je aardig van in de stress schieten =)
 
Geen kaneelstok op de kermis, verder gewoo lekker rode kool met appel en kaneel en appeltaart toe eten. Helaas houdt mijn man niet van rode kool
 
Terug
Bovenaan