Snel moe en nog 3x slaapje bijna 8 maanden oid

<p>Onze zoon is bijna 8 maanden. Hij heeft nog steeds drie slaapjes nodig. Want hij is echt heel snel moe. 'S ochtends is hij rond half 7 a 7 uur wakker. En gaat dan rond half 9 een slaapje doen van ongeveer 45min. Om 12 uur gaat hij voor zijn lange slaap dat is soms tot 14.15 en andere keren tot 15.00.  Vaak is hij 'smiddags na ander half uur het best zat krijgt dan ook erge rode wangen. Is het dan snel zat. Probeer tot 17uur uit te stellen zodat hij nog even een half uurtje rust slaapt dan ook niet altijd maar rust dan even in bedje. Dan krijgt hij zijn warme eten en rond 18.30 zijn fles om om 19.00 naar bed te gaan.</p><p>Wij hebben soms het idee dat hij een hsp'er is net al ik ben..</p><p>Hebben andere hier ervaring mee? En moeten we hem gewoon de 3 slaapjes nog aanbieden? </p>
 
Ik zou gewoon je kindje volgen... de wereld kent hem pas 8 maanden, jij al een maand of 17... dus als jij denkt dat hij 3 slaapjes nodig heeft, lekker laten slapen.. hij zal het vast nodig hebben, misschien is er een ontwikkeling, of groeispurt, of tandjes, waardoor hij zo moe is.. of niet, en hij heeft het gewoon nodig. Ieder kindje is anders
 
Dank jullie wel. Soms even onzeker hierin en dan fijn te horen wat te doen en het helemaal niet raar is dat hij het nodig heeft. Denk zelf ook dat er ontwikkeling of groei is.. Hij heeft nu sinds anderhalve week door hoe hij moet draaien. Dus misschien daar de oorzaak van nu meer energie aan het verbruiken 
 
Dank jullie wel. Soms even onzeker hierin en dan fijn te horen wat te doen en het helemaal niet raar is dat hij het nodig heeft. Denk zelf ook dat er ontwikkeling of groei is.. Hij heeft nu sinds anderhalve week door hoe hij moet draaien. Dus misschien daar de oorzaak van nu meer energie aan het verbruiken 
 
Mijn oudste ging met 7.5 maand over naar 2 slaapjes. De jongste met 9 maanden,  dus ook wat later. Ineens was ze er aan toe, van de ene op andere dag. Het is soms wel wat rekken met de slaapjes. Ze is 6.30 wakker meestal,  en slaapt van 9.30-11.00 en 14.00-15.30. Rond 19.30 de nacht in. Ze is nu 10 maanden. Maar dit ritme lukte me met 8.5 maand ook nog niet hoor.
Nu lijkt ze rond 9.00 vaak ook al wel moe, zeker als ze soms om 5.30/6.00 al wakker is.. maar ik wil haar echt niet eerder dan 9.15/9.30 in bed hebben anders kom ik niet uit met de slaapjes en een derde slaapje doet ze echt niet meer. Vaak ga ik om 8.30 even wandelen en dan kan ik het slaapje wat rekken tot het 9.15/9.30 is. In de middag is het soms ook wat rekken tot het 14.00 is. Maar in de loop van de weken gaat het steeds beter.
Dus bied nog Maar gewoon lekker 3 slaapjes aan, en als hij dat 3e slaapjes echt niet meer of moeilijker doet, is het tijd voor 2 slaapjes. Dat kan echt volgende week al zo zijn. Dan moet je de slaapjes dus wel wat gaan rekken, want al om 8.30 in bed is dan te vroeg.. maar dat komt vast goed ;) Volg je kindje hierin!
 
Mijn dochter is 7,5 mnd en doet ook nog gewoon 3 slaapjes! Soms 2x 45 min en 1x1,5 uur, soms 3x 45 min. Wij mikken erop dat ze rond 16:30 gaat slapen zodat ze voor 17:30 wakker is (avondeten). 
Ik probeer ook zeker niet te rekken. Krijg ik alleen maar een chagrijnig kind van. 
 
Lekker laten slapen hoor!
Ik vind een dutje van 45 min best kort en eigenlijk nog knap dat hij het dan volhoudt tot 12. Verklaard misschien waarom hij smiddags nog moe is?
Ik heb zelf ook slaapkopjes. De oudste sliep op die leeftijd wel maar 2x maar werd om 7.30 wakker en ging om 9.00 weer slapen tot 11.00. En dan van 13.00 - 15.30. 
 
Terug
Bovenaan