Snel na eerste weer zwanger - ongepland(/ongewenst?)

<p>Hallo,</p><p>Wij zijn niet zo slim geweest en hebben één keer onveilig seks gehad. Niet bij nagedacht. En ja hoor.. ik ben zwanger. Mijn wereld staat echt even op zijn kop en ik vind het erg lastig, vooral omdat ik ontzettend geniet van ons kleine mannetje en het idee van een zwangerschap beëindigen ineens heel anders voelt dan voor ik een kind had (heb het nooit hoeven besluiten dus weet niet hoe het daadwerkelijk gevoeld zou hebben als ik eerder ongepland zwanger was geraakt, maar dat idee heb ik in ieder geval).</p><p>Maar.. het is verre van ideaal nu. Je zou kunnen zeggen dat het nooit écht uit komt en dat is natuurlijk zo, maar sinds mijn verlof voel ik me niet meer op mijn plek bij mijn baan. Andere functie en ik word er echt ongelukkig van. Mijn plan voor 2020 is/was dan ook echt even focussen op mezelf. Nieuwe baan, investeren in mezelf, zodat ik daarin ook weer lekker in mijn vel kom te zitten. Nu ben ik dus zwanger en als we besluiten het te houden zal dit allemaal weer een jaar on hold moeten. Houd ik dat wel vol? <br />Daarnaast ben ik bevallen met een keizersnede in augustus. Een keizersnede betekent dat je een jaar niet zwanger mag worden, wat nu dus toch gebeurd is. Ik weet dus niet eens hoe verstandig het zou zijn het überhaupt door te zetten.</p><p>Mijn vriend is vrij stellig in dat het nu echt niet het moment is voor een tweede. Maar hij zegt ook "het is jouw lichaam, dus ik sta achter de keuze die jij maakt". Ik neig ook naar het beëindigen, maar ik heb pas een paar uur geleden die test gedaan en wil mezelf ook nog even tijd geven. En het idee aan een behandeling stemt me toch ook weer verdrietig.</p><p>Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit schrijf. Moet het even ergens kwijt, dit is niet echt iets dat ik direct aan mijn vrienden en familie wil vertellen en wat mijn partner wil is dus vrij duidelijk. Misschien zijn er mensen die dit verhaal herkennen en kwijt willen hoe het bij hen gegaan is. </p>
 
Jeetje wat heftig! Ik kan me goed voorstellen dat je twijfelt en dat je er nog goed over moet nadenken. Zou je keuze bijvoorbeeld anders zijn als het wél kon binnen een jaar na je keizersnede? Als je het dan wel zou willen houden zou ik het eerst overleggen met de gyn zodat dat je keuze daar niet door beinvloed wordt. 
Daarnaast snap ik dat je voor jezelf wilde kiezen, maar ik weet niet in welke mate je er écht door heen zit? misschien kan je de baan een jaartje uitstellen en na je bevalling gaan zoeken? 
Het is uiteindelijk een keuze die je zelf moet maken, het is in ieder geval wel fijn om te weten dat je partner achter je staat ongeacht de keuze die je maakt. 
 
Terug
Bovenaan