snel ongerust

Hallo meiden,

Ik vraag mij af of er meer meiden zijn die snel ongerust zijn over de kleine en het verloop van de zwangerschap.
Ik heb hier namelijk wel erg veel last van en raak bijvoorbeeld al lichtelijk in paniek als ik de kleine weinig voel. Gelukkig wordt dat nu beter en voel ik de kleine wel weer iedere dag.
Toch wordt ik soms gek van mezelf. Het zal wel mede door de hormonen komen. Ook op mijn werk is het soms hopeloos. Ik ben dan echt niet mezelf, trek me alle kleine dingen aan en neem alles mee naar huis.
Moet er wel bij zeggen dat ik een paar niet leuke collega's heb die erg de sfeer bepalen.
Volgens de vk is al die stress niet goed. Daarom ben ik nu ook minder gaan werken en doe ik meer kantoorwerk ipv in de zorg. Dit geeft al wel meer rust.
Hoe is dit bij jullie?

Hoi,

Heel herkenbaar hoor.
Maak mij snel ook al druk en dan inderdaad als ik de kleine even niet voel.
Ik werk sinds 2wk niet meer op de afdeling (werkte in de zorg) doen nu administratieve werkzaamheden,maar vind dat stukken minder leuk waardoor ik dat toch ook meer mee naar huis neem.
Moest van de afd af vanwege de veiligheid,werk in de psychiatrie dus was gewoon niet mogelijk om op de afdeling meer te blijven werken.

moet zegen dat ik me niet zo veel zorgen maak over de kleintje of de zwangerschaap...

maar als er maar iets ander gebeurd ben ik al in pankiek.
van de week onder weg naar huis kwam er een brandweerwagen voor bij... nou toen ging mijn hoofd te keer... wat als het onze huis is...... uit er aard niks aan de hand.
en tja als ik vriendje lief even niet te pakken krijg (langer dan wat gebruikelijk is) dan is er ook panniek...
gisteren avond nog zo een leuk. een van de katten was eerder die avond buiten geweeste en vriendje lief zou haar binnen laten, ik had er niet gezien en ze lag niet op al haar standaard plekken.. begong me een beetje zorgen te maken. had ze gewoon een nieuwplekje!!!

dus ook hier is het niet altijd even rustig

Ik ben over het algemeen wel vrij nuchter. Maak me toch al niet zo snel ergens druk om, maar ook nu niet echt eigenlijk. Ik ga er vanuit dat alles wel goed gaat daar binnen.
Zo af en toe heb ik ook wel eens dat ik me een beetje zorgen maak als ik iets geks voel in of in de buurt van de baarmoeder, maar geen paniek ofzo.
En zeker is het fijn om de baby te voelen schoppen, dan weet je dat alles ok is :)

De zorgen zijn er hier wel meer als voor de zwangerschap, maar kan me gelukkig goed ontspannen en daarmee paniek voorkomen, gister avond viel het me ineens op dat ik de kleine inderdaad al 2 en halve dag veel minder gevoeld heb als anders...
Nou dan neemt de spanning wel even toe, maar kalmeer mezelf dan door ontspanning heb me goed geconcentreerd en jahoor dat was binnen een paar minuutjes dat de kleine zich al weer liet voelen, alsof het wilde laten weten MAMA het gaat echt wel goed met me, ga maar lekker slapen...

Even daarna bedacht ik me dat ik het de 3 dagen zat - zo en gister erg druk heb gehad en waarschijnlijk dat ik het daardooor minder gevoeld heb aangezien ik afleiding had.
En dan moet ik erg om mezelf lachen... Tsja moederinstinct ?

Maar als je dingen echt niet vertrouwd moet je wel contact op nemen met de VK hoor... Beter te vaak als te weinig., Jij voelt alles een ander niet.

Als ik druk aan het werk ben voel ik de baby eigenlijk weinig. Voordeel van druk zijn is dat ze later extra goed laat voelen dat ze er nog is! hihi

Wel kan ik me de laatste dagen veel zorgen maken om later. Komt de babykamer op tijd klaar, kan ik het allemaal wel, hoe moet het als ik weer ga werken enz enz

Zal erbij horen!

Oo jenny dat heb ik ook dat laatste.
De babykamer bij ons is klaar,maar vandaag gebeld voor het kamertje.Dit duurt nog 5wk:-( begin april wordt het geleverd.
Dan nog 8wk te gaan voor bevalling.

Herkenbaar hoor! Over het algemeen kan ik me vrij goed ontspannen en sinds de 20wk echo maak ik me ook minder zorgen dan aan het begin vd zwangerschap. Maar als ik het idee heb dat ik de baby een tijdje niet gevoeld heb, maak ik me ook wel even zorgen. Gelukkig voel ik hem dan meestal vrij snel wel bewegen en ben ik weer gerustgesteld.
De laatste tijd heb ik wel veel enge verhalen gehoord en gelezen over zwangerschappen die heel laat alsnog mis gingen. Echt heel erge verhalen. Moet me daar echt uit zelfbescherming voor afsluiten, want als ik daar veel over na ga denken wordt ik gek. Gewoon blijven vertrouwen in ons kleintje en mijn lichaam!

Terug
Bovenaan