snel weer zwanger worden!!!

A

Anoniem

Guest
Hai meiden...

Ik vroeg mij af of hier ook meiden zijn die weer snel zwanger willen worden van een tweede. Ik heb een keizersnee gehad in December, en wil maar al te graag weer zwanger raken... zou dit nog te vroeg zijn?

Groetjes!

Normaal raden ze aan 9 maanden op 9 maanden af....dus dat je lichaam ff nodig heeft om te herstellen. Met een ks heb   je dat herstel nog meer nodig als normaal. Dus als ik jou was zou ik nog ff wachten met opnieuw zwanger raken. Maar als je het echt wilt weten kun je daarvoor echt je gyn wel bellen voor advies. Succes

Hoi Supermams,

Ik ben op 1 jan. bevallen van een zoontje! Ik geniet met volle teugen van hem en
hou ontzettend veel van mijn schat. Maar ook ik had alweer een beetje de kriebels!
Maar we hebben besloten om toch nog even te wachten, maar ik denk dat we na de zomer zo toch wel weer stiekem gaan proberen!!

Groetjes een trotse moeder!!

hoi allemaal ik ben vorig jaar 13 april bevallen van mijn zoontje,ik heb ook een keizersnee gehad en mijn gyn. heeft mij toen na zes weken toen ik op controle kwam geadviseerd om zeker een jaartje te wachten ivm het herstel van mijn lichaam heb nl vanaf 6.5 maand zware bekkeninstabiliteit gekregen kon op het laatste echt niks meer kruipend over de grond echt erg maar ja dat was zo weer vergeten toen ik mijn kleine mannetje in mijn armen had. ik moet wel zeggen ik had ook meteen na de bevalling weer de kriebels maar ben blij dat ik gewacht heb nu willen we wel weer een tweede kindje eens kijken hoe het deze keer gaat eerste keer hebben we er 9 maanden over gedaan. maar ik begrijp je wel dat je weer de kriebels hebt zo snel na de keizersnee. bij ons zal zal het weer een keizersnee worden als ik zwanger ben omdat mijn bekken te nauw is helaas. veel succes allemaal
groetjes miranda

Tja je had nautuurlijk liever wat anders gehoord maar ik sluit me ook aan bij de rest,   het is niet goed voor je wond dat je zo snel weer zwanger zou raken, misschien ziet de wond er van buiten wel goed uit maar van binnen moet het ook genezen, en als je buik weer op spanning komt te staan zal dat niet goed zijn, effe wachten nog.

Liefs Esther

Hoi. Vanwege de wond zou ik zeggen. Vraag het aan de gyn of verloskundige. Maar dan alleen voor de wond en als je echt graag wil vraag dan de risico's. Het zal toch wel meer gebeuren.
Voor de zwangerschap zelf zeg ik; Het kan direct. Ik was bij mijn oudste na 6 weken zwanger. Ze schelen bijna 11 mnd. Heb de zwangerschap met gemak gedaan. Waarom 9 mnd ontzwangeren. Helemaal niet nodig. Als je je goed voel dan ga je er weer voor. Bij mij ging het prima en ik had in 2,5 jaar 3 zwangerschappen goed doorgebracht en 3 kindjes gebaard. daarna zat er 3 jaar tussen en die was veel zwaarder.

Dag supermams,

Ook ik ben middels ks bevallen (nov). Bij de nacontrole in januari vroeg ik aan de gyn. hoe lang ik moest wachten voor evt. een tweede kindje. Van hem mocht het direct, als ik dacht eraan toe te zijn. Dus wij gaan volgende maand weer aan de klus!

Het zgn. '9 maanden ontzwangeren' is iets wat de vk en ha nog wel adviseert, maar dat stamt voornamelijk uit de tijd dat er nog heel grote gezinnen waren en de vrouwen te vaak zwanger waren, waardoor het lichaam geen rust meer kreeg.

Volg je gevoel en veel succes.
dee

hoi supermama,
los van de tips over 9 maanden ontzwangeren, geldt er voor het herstel wond na ks minimaal 6maanden, liefst 9. Zo werd het mij tenminste verteld bij ontslag en bij nacontrole.
Succes met wachten en hopelijk is het snel raak na die tijd!
Groetjes mira

Terug
Bovenaan