Heel veel sterkte!
Bij mij wisselde het heel sterk per miskraam hoe het verliep.
De laatste keer heb ik niet heel lang bloedverlies gehad, maar dat kwam vooral omdat ik in de eerste halve dag ongeveer 2 liter kwijt ben geraakt en dus een spoedcurettage heb gehad om het bloedverlies te stoppen. Daarna nog een paar dagen zeer minimaal bloedverlies gehad (denk inlegkruisje ipv maandverband). Na precies 6 weken werd ik weer ongesteld en ik heb 9 maanden later weer een positieve test in handen gekregen (en inmiddels 33 weken zwanger). Ik heb overigens eerst 3 maanden moeten herstellen voordat ik het weer mocht proberen (en eerlijk gezegd moest ik er daarvan de eerste 2 maanden ook zeker niet aan denken omdat ik me nog zo beroerd voelde). Ik heb toen wel ovulatietesten gebruikt, vooral omdat mijn cyclus niet altijd heel regelmatig is (heb PCOS, maar middels dieet is mijn cyclus nu nog maar minimaal variabel (29-32 dagen)). In de eerste maanden dat ik toch nog niet zwanger mocht worden heb ik geen ovulatietesten gebruikt. Wel had ik in die maanden waarschijnlijk ovulatiebloedingen, maar dat was na 3 cycli ook weer voorbij. Mijn buik is daarna wel gevoeliger gebleven rond de ovulatie tot ik weer zwanger werd.
De miskraam ervoor was een vroege miskraam met 4+4 en vrij vergelijkbaar met een normale menstruatie voor mij, daarna duurde het 9 maanden voor ik zwanger was van mijn zoontje, maar ook die 9 maanden hebben we niet de hele tijd geprobeerd, omdat er toen een defecte eileider (waarschijnlijk het gevolg van een eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap) ontdekt werd die eerst operatief verwijderd moest worden. Na die operatie is het wel meteen gelukt, maar voor die diagnose kwam zijn er wel een paar mislukte rondes geweest en rondes waarin we dus bewust niet probeerden ivm onderzoeken en het afwachten van de operatie.
Van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap en de miskraam ervoor (beide ongeplande zwangerschappen) kan ik me niet herinneren dat het bloedverlies noemenswaardig langer duurde of heviger was dan een menstruatie. Na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap duurde het wel lang voor mijn cyclus weer op gang kwam (3 maanden), maar na deze zwangerschappen hebben we niet geprobeerd zwanger te worden, dus daar kan ik verder niets over zeggen.