Snel zwanger na miskraam

<p>Dag dames</p><p>ik heb maandag een miskraam gehad en vroeg mij af hoe lang bij jullie het bloed verlies heeft geduurd en hoe snel na de miskraam jullie terug zwanger waren , en of jullie dan ook iets gemerkt hebben van de eisprong of ovulatie testen hebben gebruikt</p>

Ten eerste wat verschrikkelijk voor je. Hoop dat je een beetje oke bent. ?

Ik heb begin april een missed abortion gehad wat ik eerst wou laten opwekken met medicijnen en uiteindelijk een curettage is geworden. Het bloedverlies daarna duurde bij mij twee/drie dagen. Ben 19 april weer ongesteld geworden, gelukkig vrij snel. En wij zijn het nu weer aan het proberen.

Over een ovulatie kan ik je niks vertellen want ik werd altijd vrij snel zwanger en speelde bij mij niet dat ik dit moest gaan zitten uittellen.

Heel veel sterkte! 

Bij mij wisselde het heel sterk per miskraam hoe het verliep.
De laatste keer heb ik niet heel lang bloedverlies gehad, maar dat kwam vooral omdat ik in de eerste halve dag ongeveer 2 liter kwijt ben geraakt en dus een spoedcurettage heb gehad om het bloedverlies te stoppen. Daarna nog een paar dagen zeer minimaal bloedverlies gehad (denk inlegkruisje ipv maandverband). Na precies 6 weken werd ik weer ongesteld en ik heb 9 maanden later weer een positieve test in handen gekregen (en inmiddels 33 weken zwanger). Ik heb overigens eerst 3 maanden moeten herstellen voordat ik het weer mocht proberen (en eerlijk gezegd moest ik er daarvan de eerste 2 maanden ook zeker niet aan denken omdat ik me nog zo beroerd voelde). Ik heb toen wel ovulatietesten gebruikt, vooral omdat mijn cyclus niet altijd heel regelmatig is (heb PCOS, maar middels dieet is mijn cyclus nu nog maar minimaal variabel (29-32 dagen)). In de eerste maanden dat ik toch nog niet zwanger mocht worden heb ik geen ovulatietesten gebruikt. Wel had ik in die maanden waarschijnlijk ovulatiebloedingen, maar dat was na 3 cycli ook weer voorbij. Mijn buik is daarna wel gevoeliger gebleven rond de ovulatie tot ik weer zwanger werd.

De miskraam ervoor was een vroege miskraam met 4+4 en vrij vergelijkbaar met een normale menstruatie voor mij, daarna duurde het 9 maanden voor ik zwanger was van mijn zoontje, maar ook die 9 maanden hebben we niet de hele tijd geprobeerd, omdat er toen een defecte eileider (waarschijnlijk het gevolg van een eerdere buitenbaarmoederlijke zwangerschap) ontdekt werd die eerst operatief verwijderd moest worden. Na die operatie is het wel meteen gelukt, maar voor die diagnose kwam zijn er wel een paar mislukte rondes geweest en rondes waarin we dus bewust niet probeerden ivm onderzoeken en het afwachten van de operatie. 

Van de buitenbaarmoederlijke zwangerschap en de miskraam ervoor (beide ongeplande zwangerschappen) kan ik me niet herinneren dat het bloedverlies noemenswaardig langer duurde of heviger was dan een menstruatie. Na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap duurde het wel lang voor mijn cyclus weer op gang kwam (3 maanden), maar na deze zwangerschappen hebben we niet geprobeerd zwanger te worden, dus daar kan ik verder niets over zeggen.  

Wat super naar.. ik herken dit bericht want dit ging ik als eerste opzoeken na mijn miskraam. Gelukkig raakte ik na een maand opnieuw zwanger. Deed tevens ook een ovulatietest. Ben niet meer ongesteld tussendoor geworden. Maakte wel heel onzeker de 1e weken, maar nu een gezonde zoon van 3.5 maand!

Wat ontzettend naar dat je dit moet meemaken, sterkte.Ik heb twee miskramen achter elkaar gehad. Na de eerste miskraam werd ik 30 dagen nadat ik het kindje was verloren weer ongesteld en de maand daarna bleek ik alweer zwanger te zijn! Helaas is dat ook een miskraam geworden en dat proces duurde wel iets langer. Toen ook even wat minder met zwanger worden bezig geweest maar ook toen na 3 maanden weer zwanger en ondertussen alweer 24 weken onderweg!
Beide keren dus wel weer snel zwanger geworden. Beide miskramen zijn wel natuurlijk op gang gekomen, ik weet niet of dat ook nog invloed kan hebben.
Overigens heb ik nog nooit iets van ovulatietesten gebruikt maar herken ik ondertussen mijn cyclus goed!
Ik hoop dat jij ook weer snel een positieve test jn handen mag hebben!

Wat ontzettend verdrietig dat je dat hebt meegemaakt. Ik heb een MA gehad en heb een curettage gehad, daarna zeker wel 2 weken (wisselend) last gehad van vloeien. Kleine week echt grote maandverbanden gedragen en erna over op inlegkruisjes. Ik heb wel vrij snel een positieve ovulatie test gehad van Clearblue (5 dagen na curettage) en ik dacht het ook echt zelf te bemerken aan mijn lichaam. Alleen heb ik zelf nu toch de vraag of dat ook ‘echt ‘ zo was óf dat de hormonen nog helemaal in de war zijn. Tot op heden nog geen menstruatie gehad. Ben nu kleine 3 weken verder. Heel veel sterkte en neem de tijd om naar je lichaam te luisteren ?

Het is een zware week geweest ben ook heel moe en voel me echt niet 100% ik ben ook al 2weken ziek nu (bronchitis) dat niet beter word ik ben vanaf maandag gestart met bloeden en vermoed dat dinsdag het er is uitgekomen vanaf donderdag begon het bloeden al heel wat te verminderen en gisteren zo goed als niks meer , de bloeding is nu weg enkel ben ik nu constant misselijk en krampen in mijn buik ik vind het zo misleidend en frustrerend allemaal ik voel me zwanger ma ben niet meer zwanger

Hoi hoi,
Wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad, sterkte!

Hier eind Maart een Miskraam gehad, dik een week last bloedverlies gehad.
De maand April gewoon rustig aan gedaan en alles op zijn beloop gelaten. Zou rond 29 April mijn menstruatie hebben. Normaal een cycles van 32 dagen en rond die periode last van menstuatie krampen, dus wachtende op de menstruatie maar deze bleef uit. 2 dagen daarna teste ik weer positief. A.s Dinsdag de eerste echo. Erg spannend na de miskraam of nu wel alles oke is!

Terug
Bovenaan