snel zwanger van 3 de kindje waarom negatieve reactie's

Hey hey

Ik ben erachter gekomen dat ik opnieuw zwanger ben. De jongste is nu 5 maanden oud. Jeetje wat een hoop commentaar krijg je zeg pfff. Ik kreeg al commentaar omdat ik 3 kinderen wou en opmerkingen van dan zal je wel uitgelubberd zijn. Ik snap niet dat mensen zo reageren. Vroeger was het normaal dat je 10 kinderen had. Nu ben je een broedmachine bij 3 kinderen pfff sorry frustratie. Het commentaar dat je krijg zeg als snel weer zwanger bent pff. Ik ben huismoeder ik vraag niemand om mijn kinderen op te voeden. Ik vraag niemand om ervoor te betalen we hebben een dak boven ons hoofd iedere dag te eten. Wat is hun probleem?? Wij zijn er blij mee.Dat je een andere mening heb is niet erg dat is in mijn ogen normaal. Dat mag je ook zeker zeggen maar je hoeft iemand niet te beledigen. Dat het snel is is ook zo maar het is gebeurt en het is van harte welkom . Ik ben blij dat je de moeite he willen nemen om mijn frustratie te lezen.

Ik kreeg ook veel commentaar toen ik snel zwanger was van de tweede. Of ik wel wist waar ik aan begon zo kort op elkaar. Wij hebben 2 jaar op de eerste zwangerschap moeten wachten en wilden dolgraag een tweede. Wij waren dolgelukkig dat we zo snel weer zwanger waren. Ik vind het prachtig dat er 14 maanden tussen zit. Hadden dolgraag ook nog snel een 3e kindje gewild. Helaas zijn we daar al 2,5 jaar daar voor bezig. Ik zou zeggen: Van harte gefeliciteerd! Het gaat om jullie geluk. Geniet ervan. Tegenwoordig word je al raar aan gekeken als je huismoeder bent en ik vind het juist heerlijk. Niemand die mijn kinderen op hoeft te voeden behalve wij zelf. Ik heb geen enkele stap van mijn kinderen gemist. Probeer het commentaar naast je neer te leggen, maar dat valt niet mee.

Dat is zeker waar. Als huismoeder word je inderdaad raar aangekeken. Dat ben ik inmiddels wel gewend en ik vind het ook heerlijk om bij mijn kids te zijn. Ik ben met de 2 de ook lang bezig geweet en dat is echt frustrerend. Ik had dan ook niet verwacht dat het zo snel zou gaan. Ik ben er inderdaad blij mee.

Ik was ook snel zwanger van de 2e. De 1e was toen net 7 mnd toen ik weer zwanger raakte. Ik kreeg ook rare reacties van nu alweer.Tussendoor ben ik gescheiden en kreeg iets met mijn huidige partner 3 jaar later. Binnen 6 weken raakte ik zwanger. Zijn familie was dolblij mijn familie had reacties als "sukkel", hoe kon je dat nou doen etc...Nu zwanger van de 4e en I don't care what others think!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Ten eerste van harte Gefeliciteerd!
Ik denk dat ik ook een aantal vriendinnen ga verliezen als ik (hopelijk) nu weer snel zwanger raak.
Heel graag willen we een derde, en ja ook ik krijg opmerkingen over ja en als ze gaan studeren straks? Weet je wat dat kost?
Mijn antwoord is dan ook, kom ik dat geld bij jullie halen dan? Nee dus mondje dicht!
Ik heb pcos dat ik nu twee kindjes heb man dasr ben ik blij om! Jill is nu 8 en daar heb ik 5 jr over gedaan, Dani is nu 12 dagen oud en daar heb ik 4,5 jr voor mogen knokken.
Ik ben bevallen met een keizersnede dus officieel mag ik pas na 6 mnd weer zwanger worden, ook daarom krijg ik commentaar! Ook idd van gow en je buik hangt nu al wat denk je dan na een derde blabla...
I dont care!! Ik ga ervoor en hopelijk nu zonder ziekenhuis ellende :)

Geniet ervan

Liefs

En wat kan het een ander schelen als je buik gaat hangen. Moeten zij ermee lopen??? Ieder moet het lekker voor zichzelf weten toch. Misschien zijn ze wel gewoon lekker jaloers!! Ik trek me er niks meer van aan. Ook qua studie etc mijn ouders hebben nooit geld gehad, heb alles op eigen houtje moeten doen. Ben daar echt niet slechter van geworden hoor. Ik ga nu al niet vooruit kijken met hoe het in de toekomst zou gaan, want dat weet niemand. Ik weet alleen dat as ik oud ben ik gezegend ben met 4 prachtige kinderen die voor elkaar er zijn, maar ook voor ons. Wij zullen niet oud en eenzaam wegteren!!!

Ik weet waarom. Omdat de mensen (in NL?) nou eenmaal beter zijn in het geven van kritiek/commentaar op anderen dan kijken naar zichzelf. Als je erop let hebben mensen o-ve-ral wat van te vinden en geven vaak ongevraagd hun "mening" overal over. Het begint al bij het zwanger ZIJN van nr 1. Of het bewust kiezen voor geen kinderen. Of als je je baan op zegt om voor jezelf te beginnen. Of als je uit de kast komt. Of als je gaat diëten. Of je partner keuze. Eigenlijk is t toch altijd wat? ?
Dus uhh niks van aan trekken en lekker je eigen plan trekken. Daar heeft niemand maar dan ook niemand wat over te zeggen.

Terug
Bovenaan