snelle baby???

mijn dochter Fay van 3 weken en 2 dagen kan sinds haar geboorte haar hoofdje al overeind houden. als ik haar rechtop laat zitten schud ze er nog wel wat mee maar ze kan haar hoofdje al best goed stilhouden. omrollen doet ze ook al vanaf dat ze 1 week was ongeveer. van haar rug naar haar buik en omgekeerd.als ik haar op haar  buik leg kan ze vanaf vorige weeg al  wat vooruit komen. misschien per ongeluk maar het is wel al een paar keer gebeurd.  ze kan soms ook al dingen volgen met haar ogen. ook denk ik dat haar 1e tandje aan het doorkomen is. dat weet ik niet helemaal zeker maar ze heeft wel de symtonen ervan.
ik was vandaag een maand geleden uitgerekend maar ze is 8 dagen te laat geboren. ze zou dus vandaag 1 maand zijn. zijn deze dingen die ze al kan vroeg of zijn ze normaal? of is het allemaal per ongeluk?  of houd ik mezelf voor de gek?  volgens mij is ze een hele snelle hoe oud waren jullie kindjes toen ze deze dingen voor het eerst deden? van mijn oudste dochter weet ik het niet meer want ik ben haar dagboek waarin ik al dat soort dingen in schreef helaas kwijtgeraakt.
 
Hoi

Nou dat is inderdaad wel een snelle baby! Maar zolang ze gezond en gelukkig is zou ik me geen zorgen maken hoor. Ieder kind heeft zijn eigen tempo van ontwikkelen. Mijn zoontje volgt helemaal 'het boekje'. Als hij iets zou moeten kunnen met zoveel maanden, dan kan het hij het ook, niet eerder niet later. Omdraaien met 4 maanden, lachen met 5 weken, enz.  Hij kon wel net als jou kindje zn hoofd direct goed omhoog houden, en staan wil hij ook al heel graag, alleen is zn evenwicht nog wat matig .
Maar je hoort wel vaker dat kinderen of veel sneller of veel langzamer zijn.
Wacht maar eens wat ze op het cb zeggen.

Groetjes
Caroline
 
hallo
nou idd is het snel maar mijn dochter deed het ook.
vanaf haar geboorte rechte nek en draaien maar dat komt meestal doordat ze rollen en het niet bewust doen zeggen ze. met 4 mnd draaide ze heel bewust om en terug en steunde ook flink op armpjes met 5 mnd zat ze rechtop en met 6 mnd trok ze zich op ze is nu ruim 8 mnd en staat in de box ,zwaait terug naar mensen en zegt sinds dat ze 7 mnf is mama dus wie zal het zeggen geniet er gewoon lekker van en wees lekker trots op je kindje
groetjes debbie mama van jady
 
Terug
Bovenaan