snelle bevalling en slappe bekkenbodem

A

Anoniem

Guest
Wie heeft er ook een mega snelle bevalling (2 uurtjes) gehad en nu last van een slappe bekkenbodem? Wat zijn jullie ervaringen en wat hebben jullie hier aan gedaan? Fysio of iets anders. Oh ja ben 8 weken geleden bevallen.

ik ben ruim 9 weken geleden bevallen. de bevalling duurde 8 1/2 uur. aan het eind ging het heel snel (na een uur persen na het ziekenhuis en is ons meisje geboren met de vacuumpomp met 2 persweeen). ook ik heb een slappe bekkendbodem. ik ga sinds vorige week na de fysio en ik doe zelf ook oefeningen. het werkt wel maar het heeft wel zn tijd nodig merk ik.

Ik ben een zomer2006 mama maar wil toch ff reageren. Ik had geen snelle bevalling (in tegendeel) maar daarna een hopeloos zwakke bekkenbodemspier. Ik heb nu al een meer dan een jaar fysio en langzamerhand gaat het steeds beter.

Ik kan je zeker aanraden naar fysio te gaan vaak zijn er ook wachtlijsten want dit soort fysio kan niet iedereen doen.

Annemieke3

Wat zijn jullie klachten????  Ik heb last van lichte incontinentie en een zwaar gevoel van onderen (lekker onderwerp toch he)

Hoi Tam,

die klachten die jij hebt, heb ik inderdaad ook! Lichte incontinentie en telkens het gevoel dat ik open scheur als ik op het toilet zit, plassen of ontlasting gaat allemaal goed, alleen heb ik heel lang nog schuin op het toilet gehangen!

Ik had met 8 weken een nacontrole bij de verloskundige en zij vertelde mij dit nog 2 maanden de tijd te geven. Nu is Liz bijna 13 weken en kan ik eindelijk zeggen dat het minder wordt, het is nog steeds niet over en de inlegkruisjes zijn nog niet te vermijden, maar het wordt wel minder!!

Dus geef het even de tijd en ga anders toch even langs je huisarts als je er niet gerust in bent!

Groetes en succes!!
Karmen
mama van Liz

Hallo

Ook voor mij is/was het een heel bekend probleem.
Ik ben na 6 weken begonnen met fysio (onze zoon is nu 13 weken 4 dagen).
Daar worden toch oefeningen erbij gedaan die ik thuis niet zelf kan. Sinds vorige week ga ik 1 keer per week nog, daarvoor 2 keer, en het gaat nu heel goed.
We zijn afgelopen weekend naar Sauerland op vakantie geweest en ik heb gewoon net als de andere berg op en af kunnen lopen zonder problemen, was bang door misschien overbelasting dat de incontinentie misschien terug kwam maar dat bleef gelukkig uit.
Volgende week moet ik weer helaas beginnen met werken en als dat ook goed gaat (werk in de verzorging) dan stoppen we met de fysio.
Wel heb ik soms nog wat last van met hoesten en lachen maar dat vindt ik dan niet zo heel erg. In het begin na de bevalling begon het al te lopen als ik vanuit een stoel of van bed opstond. En niks vond ik vervelender als je ergens was en met de gedachte op stond vanuit een stoel van als het maar niet fout gaat.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook pas sinds een week of 2 echt geniet van ons zoontje en weer een beetje moeder kan zijn voor onze dochter zonder te moeten zeggen dat kan mama nog niet.
Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal en raad je toch aan om fysio te gaan doen.

Groetjes bg

toch ook nog ff een keer reageren n.a.v. het verhaal van mijn voorgangster.

Ik had het dus ook toen ik net bevallen was, zodra ik opstond liep echt mijn hele blaas leeg. Ik ben nu ruim een jaar verder (mijn zoontje is 15 mnd) en pas nu kan ik af en toe zonder incontintentieverband lopen. toen ik een jaar fysio had ben ik naar het ziekenhuis gegaan omdat er ook een operatie is die je kan helpen (met name voor het urnieverlies bij hoesten, niezen etc). Alleen dat ziekenhuis heeft het beleid dat ze pas na 1//12 jaar helpen. Het gaat sinds een tijdje weer iets beter dus wel terecht.

fysio helpt echt en het zijn zeker geen gklachten waar je voor hoeft te schamen (vind ik). In tegendeel ik wilde dat er juist meer over gecommuniceerd werd!

Annemieke

Hallo,

Ik heb ook een mega-snelle bevalling gehad, van 2cm naar geboorte in een half uur tijd, en had ook last van lichte   inc. Maar onze knul is nu bijna 10 weken en de klachten zijn bijna over. Ik heb gewoon zelf mijn bekkenbodem telkens getraint.

Groeten Alice

Terug
Bovenaan