lekker he, zo'n snelle bevalling. Je leest altijd van die verhalen van 36 uur bezig geweest en zo, en maar zelden lees je dat het ook snel kan.
Ik heb zelf ook zo'n mazzel gehad. Voor mijn eerste was ik opgenomen in het ziekenhuis om ingeleid te worden. Ze zouden die avond om 10 uur beginnen met gel aanbrengen, dan zou ik hopelijk nog een nachtje lekker kunnen slapen, en dan met weeen wakker worden. In de loop van de avond merkte ik dat ik heel regelmatige weeen had, maar toen ik dat meldde bij het verplegend personeel (ik lag toen nog op mijn eigen kamer), dachten ze dat ik gewoon van de zenuwen veel harde buiken had. Toen ze de gel aan wilden brengen zei ik dat het niet hoefde, en dachten ze dat ik niet meer durfde!
Dus werd ik aan de CTG gelegd, en bleek ik inderdaad weeen te hebben. Op dat moment braken mijn vliezen, en werd ik eindelijk geloofd ;-). Manlief was nog thuis, dus die heb ik gebeld, terwijl ze dat nog niet nodig vonden. Hij kwam drie kwartier later aan, en toen had ik al zoveel pijn dat ik niet wist wat ik ermee moest. Een klein half uurtje later (2 uur nadat het echt begonnen was) voelde ik het hoofdje zakken en kreeg ik persdrang. Dat kon nog niet volgens het personeel (ik had een half uur daarvoor nog maar 3cm onsluiting). Dus ik heb zoiets geroepen van "ik ga persen, of jullie nou het kind opvangen of niet". Toen schrokken ze wakker en bleek ik volledige ontsluiting te hebben. 20 minuten persen en mijn dochter was er. Ik was helemaal van de kaart "ze is er, ze is er al", riep ik de hele tijd. Iedereen bevalt hier met ruggeprik of via keizersnee, dus dit was erg ongebruikelijk allemaal. Toen ik weer terugliep naar mijn eigen kamer kreeg ik van het personeel aan de balie een staande ovatie...
Ik zeg dus altijd maar: je kunt mazzel hebben. Het hóeft geen drama te zijn, zo'n bevalling. Mijn tweede kwam ook heel snel, totaal 2 uur, en niet geperst. Hij floepte er gewoon uit, ze riepen dat ik moest stoppen met persen, maar ik deed helemaal niks.
Ik ben benieuwd of de derde het record gaat breken.
Groetjes, Ellen, zwanger van nummer 3