snelle bevalling

hallo ik ben nieuwe op deze site wij zijn bezig voor een derde kindje nog niet zwanger maar mijn vraag is hoe groot de kans is dat ik van me derde kindje ook snel zou bevallen de eerste bevalling duurde ongeveer 5 uur totaal mijn 2de bevallen duurde een half uur 45 min totaal vanaf eerste wee tot dat mijn zoon op mijn buik lag die is ook geboren dat we alleen waren mijn vriend heeft dus de kleine gehaald hoe groot is de kans dat dat weer gaat gebeuren

Ze zeggen vaak dat elke bevalling anders kan gaan, maar denk dat je er wel van uit kan gaan dat het snel gaat. Enige is de de vk er nu misschien bij is doordat juille er op voorberereid zijn
Ben zelf zwanger van de 3e, 1e duurde zo;n 12 uur de 2e vanaf dat het echt doorzette 2,5 uur en vk verwacht dat het nu behoorlijk snel zal gaan.
Bespreek het tzt met de vk die je dan wel tips/adviezen kan geven

het probleem is dus dat ik in het ziekenhuis moet bevalling doordat ik bij de eerste bevalling heel veel bloed heb verloeren en doordat het zo snel ging is daar dus gewoon geen tijd voor dat is het gene wat ik er zo eng aan is als mijn vriend op zijn werk had gezeten was hij te laat geweest

Hoi Silvy,

Ik heb zelf geen ervaringen met snelle bevallingen (helaas), maar mijn buurvrouw wel. Zij moest net zoals jij in het ziekenhuis bevallen (wel olv eigen VK overigens) ivm bloedingen tijdens de eerste bevalling. En inderdaad werd met nummer 3 het ziekenhuis niet gehaald, het ging te snel en de VK durfde de rit niet meer aan. Wat de VK toen gedaan heeft is het standby laten zetten van een ambulance. Deze heeft dus vanaf het moment van persen totdat duidelijk was dat het allemaal goed ging voor de deur gestaan. Ambulancebroeders aan de koffietafel... Niet optimaal maar wel het veiligste wat er kon binnen de mogelijkheden.

Ik zou het zeker bespreken met je VK. Dit soort dingen zullen vaker voorkomen.

Succes!

inderdaad bespreken met je vk wat te doen mocht het weer zover zijn!
Ik ben in 20 min bevallen van mijn 3e kindje.
Bij de eerste kramp vk gebeld, gelijk naar het ziekenhuis en daar zijn mijn vliezen om 19.44 gebroken en om 20.00 is mijn zoontje geboren.

Groetjes Anne

Oh ik kan zo jaloers zijn op de snel bevallers onder ons. Dat moet ik toch ook nog eens leren, hahaha.

Mijn vriendinnetje is net zo'n snelle als jij en moest Bij de eerste kramp bellen en toen is de vk gelijk gekomen en kon het kindje nog net aanpakken.haar man heeft wel instructies gekregen om te handelen als zij te laat zou zijn.

Succes meid!

Terug
Bovenaan