Snelle bevallingen + vriend op uur rijden

<p>Hallo allemaal, Ik vroeg me af of jullie een soortgelijke situatie hebben. Nu ben ik afgelopen keren snel bevallen (max 5 uur), de verloskundige zegt tegen me dat ik nu er van uit moet gaan dat ik er nu ook snel door heen zal gaan (3 a 4 uur). Vriendlief heeft een hobby op een 1 uur rijden en ben morgen 37 weken zwanger. Voel me er niet Helemaal comfortabel bij aangezien mn bevallingen snel en heftig zijn en ik geen zin heb in dat hij het gaat missen. Hij zegt vanaf week 39 niet meer te gaan. Ik wil hem ook niet thuis houden omdat ik weet dat de kans klein is dat het net begint als hij er niet is, maar toch voelt het niet helemaal lekker. Iemand in dezelfde situatie? Wat spreken jullie hierover af?</p>

Wanneer ben je met je eerdere kind(eren?) bevallen? Rond hoeveel weken? Voor ons was het ons eerste kindje, maar wij hadden de afspraak vanaf 38 weken dat hij altijd bereikbaar was en op fietsafstand (30-45 min max). We wonen in de stad dus doen altijd eigenlijk alles op de fiets. Ik had dus geen ervaring met snelle bevallingen, maar mijn moeder was een "snelle bevaller" en de vk zei dat je vaak met zoiets op je eigen moeder lijkt. En ons kindje lag in stuit, dus wij moesten direct naar het ziekenhuis als het zou beginnen (vooral dat was de reden van onze afspraak). 
Maar het was bij ons wel my call zegmaar, mijn vriend volgde mijn gevoel hierin - als ik het vanaf 37 weken niet meer prettig gevonden had was dat gebeurd. Dus ik zou zeggen als jij je er echt niet meer fijn bij voelt dat jouw vriend daar maar even rekening mee moet houden.

Je bent nu 37 weken? Ik zou zeggen dat hij vanaf nu al niet meer gaat. Hier was het vanaf 36 wrkeen en 1 biertje en blijf in de buurt. Ik ben zelf binnen 4 uur bevallen, en die gedachten dat je eerst moet wachten tot je partner terug is..... Lijkt mij niet fijn.
En zo'n groot probleem is het toch niet om zijn hobby voor 3 weken op pauze te zetten? 
Succes de laatste weekjes!

Ik vind persoonlijk een uurtje niet zo zorgelijk. Er zijn toch ook genoeg mannen die op een uur afstand werken. Goeie afspraken maken dat hij altijd meteen de telefoon opneemt en dat jij optijd belt. Liever een keer voor niks naar huis dan te laat.

Uhm ik snap je onrust.. ik ben bij de eerste binnen 5 uur bevallen. en de verloskundige gaf nu aan dat ik mogelijk het geboortecentrum niet ga redden. Dus ik zou het ook prettig vinden dat mijn man binnen een straal van 40 minuten blijft.. al heb ik ook wel zoiets van uhm ja bij onze dochter was ik over tijd.. 

Terug
Bovenaan