Snelle dame

A

Anoniem

Guest
Zoë is vandaag precies 5 maanden oud, maar ze is zo snel met alles dat ze op het CB al voor de grap zeiden dat we haar maar alvast voor de kleuterschool moesten inschrijven. Zo rolt ze al een dikke maand van buik naar rug en sinds een week ook weer terug. Als ze op de grond zit en je pakt haar handjes dan trekt ze zich op en gaat ze staan...
Nadeel is dat iedereen haar hierdoor en doordat   ze zo groot is ( 69 cm en bijna 8 kilo) dat ze haar ook ouder schatten.
Verder moet ik nu twee flessen vervangen 1 door fruit en 1 door groente. het fryuit wil er wel in, maar diegroente... Wie herkent het probleem?
Groetjes Ylona

Hoi,
Moet je gelijk 2 flessen vervangen? Hoeveel flessen krijgt ze dan?
Chloë is nu bijna 7 mnd en ik geef nog 4 flessen en fruit óf groente voor erbij, niet als vervanging van.
Maar zij is dan ook nog niet zo groot.
Kijk gewoon hoe het gaat. En als het fruit niet lukt, dan geef je er toch nog lekker melk voor in de plaats.
Sil

Hoi,

Wij hebben het langzaam aan gedaan, eerst wennen aan de opvolgmelk, toen wennen aan fruit en daarna wennen aan groente. Toen hebben we langzaam aan de fles die achter de groentehap aankwam laten vallen.

Heather zat met 5.5 maanden op 4 flessen en haar schema was ongeveer als volgt;

half 8 fles
half 10 fruit
half 12 fles
half 4 groente + fles (zoveel als ze wilde)
half 8 fles met nutrix

We hebben (een hele maand later) nog steeds dit schema (zonder de fles van half 4 en ipv nutrix zit er nu bambix in de laatste fles) en ze krijgt tussendoor ook nog liga of een broodkorst oid.

Succes, KT

Enneh, het cb kan best gelijk hebben hoor, maar volg vooral je gevoel!

Zoë krijgt
7:00 Fles 180 cc
11:00 Fruit
15:00 Fles 180 cc
17:30 Groente
22:30 Fles 210 cc
Tussendoor geven we haar dan bijvoorbeeld wel een 120 cc water met 1.5 schep poeder....
Verder gaat het wel goed. Vond het alleen raar idd dat er in ene twee flessen moesten verdwijnen...
Groetejs Ylona

Hoi,

Nou zeg... wat een rare cb heb jij??? Ik dacht eerst dat je mss op 5 flessen zou zitten, dat ze daarom 2 flessen eraf willen hebben.
Maar dit slaat alles!! dat klopt voor geen ene meter zeg!!
Minimaal moeten ze toch op 300 ml opvolgmelk zitten per dag, maximaal 500 maar dat geld niet voor een beeb van 5 maanden maar vanaf 6 maanden... pfff.
Ik heb er hier 1 van dik 8 maanden en krijgt ook nog 3 flessen, het zouden er 2 moeten zijn, maar brood wil er nog niet echt goed in.

Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt hoor!!
(dan start ik ondertussen een anti-cb stichting op, want hier zijn ze net zo gek  )

Groetjes Debby mv B'Elanna

trouwens, je schema ziet er mooi uit hoor!
Als jij en je beeb er lekker bij voelen... niets veranderen.
(scheld ik hier nog ff door op het cb...)

Terug
Bovenaan