snelle drinker, welke speen??

Hallo,
Onze zoon is een erg snelle drinker. Dronk erg heftig ana de borst en ging daarmee door toen ie de fles kreeg. eerste fles was zo binnen 8 minuten op. Op een gegeven moment had ik het idee dat de s speen op de kromme difrax fles te klein gaatje had want ineens zaten we een half uur. Toen ik de m erop deed ging het weer supersnel. Nu heb ik een 123 speen, maar het blijft zoeken. De ene keer gaat het snel de andere keer langzaam> vanochtend had hij bij no. 1 de fles in 10 minuten op. Wat ook vervelend is dat de speen soms vacuum trekt. Erg vervelend allemaal, want echt ontspannend is het nu niet. Hoe gaat dit bij jullie. Is het trouwens slecht dat het zo snel gaat? Mijn zoon is 4 maand.

Groetjes hannie
 
Hoi
Voelt je zoontje zich er lekker bij of spuugt hij de fles na 10 minuten weer terug?
Als hij zich er goed bij voelt zou ik het lekker zo laten. De een eet nou eenmaal sneller als de ander. Doen wij volwassenen ook. Bij mij zijn het alle drie vlotte drinkers is ook wel makkelijk.En ze voelen zich er alle drie goed bij
Succes
Groetjes Chantal
 
Ik zou me ook niet druk maken om het feit dat de fles zo snel op is.
Bij mij zeiden ze op het CB ook dat ik er ipv 5 minuten minimaal een kwartier over moet doen.
Maar Hoe? Ik vind het sneu om die fles eruit te trekken en hij gaat huilen. Als mijn ventje (15-09) zo graag snel drinkt en verder tevreden is dan laat ik het lekker zo!
 
Ik heb hele goede ervaringen met de Dodie 3 standen speen.
Mijn dochters waren (zijn) ook redelijk snel/gulzig en met die spenen in de difraxfles ging het prima.
 
Mijn zoontje was en is eigenlijk nog steeds een gulzige drinker. Een fles van 210ml gaat er in 5 minuten in. Ik ben na 4 weken Avent flessen en 1 week Difrax flessen overgestapt op de Dodi flessen en spenen. Dat  was een prima oplossing. Mijn zoontje is nu 6.5 maand en ik gebruik nog steeds de Dodi flessen met 1-2-3 spenen. Gewone melk krijgt hij op standje 1 en de papfles op standje 3.
Hopelijk heb je er wat aan.
 
Als de speen van de difrax fles vacuum zuigt moet je de schroefdop of aan de bovenkant of aan de onderkant of beiden een beetje losse draaien. Dan kunnen ze nl. doordrinken terwijl de fles goed ontlucht. Je kunt dit controleren door tijdens het drinken te kijken of er een constante luchtbellenstroom van speen richting fles loopt. Dan kunnen ze blijven drinken en verslikken ze zich ook minder omdat ze niet los hoeven te laten. Dit helpt ook weer bij het tegengaan van darmkrampjes.
Omdat je kindje zo hard kan zuigen zou ik van difrax de dental speen gebruiken. Dat is die platte speen. Speciaal voor dit soort gevallen. Je kunt het proberen.
 
Hallo, ik ben zeer tevreden met de fles en spenen van AVENT, dit zijn stevige spenen die niet vacuum te zuigen zijn. ik gebruik overdag speen 2 en bij de laatste fles speen 3 omdat er dan rijstebloem bij in zit. Mijn zoontje is nu 3 maanden oud.
Ik heb verschillende flessen en spenen geprobeerd en kwam toch iedere keer weer op de avent uit. De andere spenen zuigde hij vacuum en begon dan weer te krijsen als een gek.
Veel succ met het uitvinden welke je gaat gebruiken.
 
Terug
Bovenaan