snelle drinker

Onze dochter Charlie in nu 12 dagen oud.
ze krijgt de fles van 90 cc en die drinkt ze vaak in één teug door.
soms duurt dat maar 5 minuten.
ze is best druk als ze drinkt,en moet af en toe even stoppen om rustig te kunnen ademen.
vaak heeft ze na de fles de hik, of tussendoor.
een paar dagen geleden moest ze ook vaak spugen.
we hebben ook geprobeerd om de fles niet in één keer door te geven, dus eventjes pauzeren.
Maar dan valt ze meteen in slaap op je schouder,
en dan wil ze de rest van de fles niet meer.
met als gevolg dat ze zich vervolgens na een uurtje of twee al weer meldt.
dat is dus ook niks.
we hebben vandaag een andere speen geprobeerd.
een bredere met het gaatje aan de bovenkant.
ze dronk wel lekker rustig ,maar na 20 minuten had ze de fles nog niet half leeg.
toen ik haar tussendoor had laten boeren wilde ze de speen niet meer, dus hebben we er maar weer een gewone opgezet, en hup! fles leeg.

ze heeft ook veel last van buikkrampjes, maar nu we een paar dagen infacol gebruiken is dat wel verminderd.

heeft iemand soms een tip?
(ps. sorry voor t lange verhaal...)

gr, Inge
 
als tip van mijn kraamhulp wat bij mijn dochtertje heeft geholpen was iid ook infacol en dat heeft bij ons ook goed geholpen tegen de krampjes niet iedereen is er tevreden over maar dat is persoonlijk denk ik. buikkrampjes komen doordat ze te snel drinkt denk ik..

wat je nog kan proberen is de fles voor de helft of 3/4 leeg laten drinken even boeren dan een schone broek geven (werd onze dochter weer wakker) en dan vervolgens de rest (toetje) dit werkte heel goed en ze had minder last van de krampen nu weet ze precies dat ze na het verschonen nog een toetje krijgt maar soms neemt ze ook rustig de tijd en hoef ik het niet te doen!!

heel veel succes
groetjes non
 
he wij hadden dat ook ik gebruik eerst avent flessen toen diflax en nu tommie tippee dat gaat super drink rustiger doet er 15 min over. voor de krampen grbuiken wij sab simplex uit duistland werk super.
 
Bij beide kindjes hebben wij Nutriton gebruikt om de melk te verdikken. Dit deden wij omdat ze beiden altijd veel spuugden (onze jongste van 5 maanden doet dat nog steeds). Dit kan wel tot gevolg hebben dat ze in het begin krampjes krijgen, tot ze er aan gewend zijn: aan de andere kant, te snel drinken kan ook krampjes veroorzaken.

Onze jongste drinkt de fles nog rondom de 10 minuten leeg. Ondanks dat deze dikker is. Toch zijn wij tevreden, want ze doet het goed.

Je zou dus kunnen proberen de voeding iets te verdikken, maar dan is het wel even zoeken of de huidige speen nog wel de goede is.

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan