Snelle Drinker

Hallo,

MIjn dochtertje (3,5 mnd) drinkt haar fles erg snel uit, ze krijgt een fles van 200cc en die heeft ze op 5 minuten uit. Ik heb al een hele kast vol 100 verschillende spenen en flessen, maar ze blijft zo snel drinken. De eerste maanden had ik een difrax fle, met daarop een dodie speen, deze moest ik dan op maat knippen en dan deed ze 20-30 minuten over haar fles. Mijn kraamhulp heeft dit toen zo bedacht, maar het werkte. Maar ja de dodie spenen bestaan niet meer en kan ze dus ook nergens meer krijgen. Met het gevolg dat ik nu een kind heb wat veel te snel haar fles uit drinkt en dan vervolgens, gelukkig geen krampjes heeft, maar wel nog tot 2 a 4 uur na de fles melk terug geeft. Wat kan ik hier aan doen, heeft iemand tips??

Groetjes WH1987


 
Ik heb er zelf geen last van, maar een vriendin (nu kindje van 4 maanden) had dit probleem ook.
Ze dronk erg snel en spuugde vervolgens veel terug.

Ze heeft er toen een verdikkingsmiddel in gedaan. Hierdoor doen ze langer over de fles en spugen ze minder.
Ik weet helaas niet hoe het heet, maar volgens mij gewoon verkrijgbaar bij da, kruidvat enz. Kun je daar anders even vragen of het cb bellen maandag, die weten ook wel hoe het heet.

Succes ermee!
 
Het verdikkingsspul heet johannespitmeel. (Nutrion blauw pakje).Bij het gebruiken wel ff kijken naar de hoeveelheden. Op het pak staat nl dat je per ml 1 schepje moet geven terwijl 1 of 1,5 schepje op een fles van 180/6 voldoende is. Het kruidvat (eigenmerk) heeft ook voeding tegen spugen waar het al in zit.
Succes
 
hoi,

ik gebruikte ook nutriton om de voeding wat te verdikken. In het begin lieten we Quinn gewoon 3 keer tijdens de fles even op adem komen en kon hij een boertje doen. Dan deed hij ook wel snel over zijn fles maar hij had met de rust momenten toch een betere tijd. Hij drinkt nu zijn laatste fles als pap fles en die heeft hij ook binnen 5 minuten leeg. 210 + 7 scheppen en 3 lepels pap. Ik heb nu zoiets van het is zo en je kan er toch niks aan doen. Maar die nutriton is zeker een aanrader. Hij heeft veel minder gespuugd en dan kan je dat op den duur ook weer gaan afbouwen. Ben ik nu mee bezig en ik moet zeggen dat het goed gaat. Succes!
 
Ik heb de aventfles met speen nummer 1. Daar drinkt mijn zoontje van 3 maanden het minst snel uit. Ongeveer 12 a 17 minuten. Difrax ging bij ons ook super snel! Misschien kan je dat gaan proberen en idd met nutriton indikken! succes
 
Weet niet of je dental spenen hebt geprobeerd maar die gaan het langzaamst. Die hebben wij ook maanden lang gebruikt. Helaas passen die weer niet op een difrax-fles. En je zou inderdaad de voeding kunnen indikken. Ik kan helaas inmiddels ook een winkeltje beginnen met flessen en spenen, maar de dental is de traagste.
 
Hoi,

Inderdaad verdikken met Nutriton ( johanespitmeel)

Ook de dentalspeen van drifrax hielp hier erg goed. alleen deze zijn niet overal te koop.

succes ermee.

liefs
 
Terug
Bovenaan