Snelle flesdrinker.... hoe los je dat op?

Beste moeders.

Mijn zoontje drinkt nu sinds een paar dagen uit een flesje. Maar hij drinkt zo vreselijk snel! We hebben de kleinste spenen gekocht die echt speciaal voor een baby vanaf 0 maanden zijn. En nog drinkt hij binnen 10 min zijn fles leeg. En dan stop ik wel tussendoor, om hem even een boertje te laten doen. Of ik haal hem even van de fles af omdat hij zo snel drinkt dat hij zich verslikt. Maar geef ik hem dan opnieuw de fles dan drinkt hij weer zo snel.
Ik heb begrepen dat het de bedoeling is dat een baby zo'n twintig minuten moet doen over een flesje. Hoe krijg ik het bij mijn zoontje voor elkaar dat hij minder snel drinkt. Oja en een eerst een fopspeen geven zodat hij daar eerst op kan zuigen helpt ook niet.
Weten jullie een oplossing?
 
Hoi,

Je kan de lfesvoeding wat indikken met nutriton? Maar wik weet niet of dit een oplossing is. WIj kenden hetzelfde probleem en ik heb mezelf er ook in opgejaagd, maar we hebben geen andere oplossing gevonden als indikken, hij had ook wel reflux. en dan ging het ietsjes trager, maar langer dan 15 minuten heeft hij er nooit over gedaan.

grtjs, Bea
 
He hoi,

Wij hebben dit probleem wekenlang gehad. Ons meisje was na het flesje niet tevreden, krampjes noem maar op, maar ja ze had zo''n zuigkracht! Wij zijn allerlei spenen gaan proberen, dat zou ik jou ook adviseren. Met kleine gaatjes. Ik heb veel baat gehad bij de Bibi dental spenen, small. Niet overal te krijgen, ik geloof wel bij de DA. Maar toen was ze al 8 weken, zo lang hebben wij lopen modderen...Je kunt ook de Even Flow proberen, is een gewone speen maar dan met een heel klein gaatje. Ik heb deze besteld bij een drogist, maar deze was het niet voor ons, hoewel het al wel langzamer ging. Toen ze eenmaal 20 minuten tot een half uur over de fles deed, werd ze echt een ander kind, tevreden, niet meer zo veel huilen net na de fles. Veel succes!!

Jootje
 
Hoi,

Mijn zoon Stijn was ook zo'n snelle drinker. Vooral de eerste paar maanden hebben wij hiermee getobt. We stopten een aantal keer tijdens het drinken.  Ik kreeg dan veel commentaar want hij krijsde de boel bij elkaar. Men vond het maar zielig, ik vond de krampjes die hij anders kreeg erger voor hem. Soms hielp een speentje even tegen het huilen. Verder tussendoor een boertje laten en aan het einde.  Mijn Avent fles heb ik na 8 weken vervangen (wat een rotding vond ik dat)  en hiervoor een Difrax optifles (zo'n kromme)  gekocht met uiteraard  speenmaat S. Vanaf  dat moment ging het stukken beter.  Stijn is nu 20 maanden en drinkt  niet meer uit een fles maar hij heeft altijd  speenmaat S  en de Difrax  fles gehad.  Ik vond het een lastig probleem en baalde ervan dat ik niet eerder een andere fles had gekocht.  

Succes!

Gr
Lies
 
Hoi,

Ik weet niet hoe oud jouw kindje is en hoeveel je kindje drinkt?

Kevin was vanaf zijn geboorte een gulzige drinker. Hij drinkt net als je kindje binnen 10 min zijn flesje leeg. Hij heeft altijd avent flesjes gehad (met speen 1) en tussen door ook een difrax fles (ook speen 1). Difrax zou ik niet aanraden, gaatje is iets groter dan avent. Waardoor je kindje nog sneller gaat drinken. Naar mate de hoeveelheid omhoog ging, deed Kevin langzamer over zijn flesje. Zo langzaam dat ik op een gegeven moment 30-45 min aan het voeden was. Toen heb ik speen 2 gebruikt bij 150 ml. Want 150 nl past niet in de kleinste flesje van avent. Kevin was toen 7 weken.

Mijn ervaring: het heeft te maken hoe oud je kindje is en hoeveel je kindje drinkt. Toen hij zo snel dronk, haalde ik het flesje vaker uit zijn mondje. Liet hem boeren, ging met hem wandelen, en als het echt niet ging hem de pink geven.

Succes!
Liefs, Loekie & Kevin (10wkn)
 
Hoi,

Ook mijn dochter dronk haar fles in 2 minuten leeg en dan kwam het er even snel weer uit. De avent flessen waren geen succes.
De difrax flessen met de small speen gingen veel beter. Ze is nu 10 maanden en heeft nog steeds de small speen erop.

Groetjes
 
ja mijn kind heeft ook diffrax en de small speen gaat perfect hij is
tussen de 15 en 25 minuten klaar, ja soms kan hij zeuren dan weet ik
niet hoe lang hij er over doet.

ik hoorde wel eens dat ze tussen 10 en 20 minuten over mogen doen,   de een

is snel en de ander niet.

 
Terug
Bovenaan