Snelle hartslag

Hallo,

Is het normaal dat ik (ik ben bijna 10 weken zwanger) last heb van een ontzettend snelle hartslag, die ik ook continue voel?

Ik probeer rustig te worden door ademhaling, maar het blijft snel kloppen.
Graag zou ik dus willen weten   of dit normaal is of dat ik me zorgen moet maken....

alvast bedankt!

hoi, alvast gefeliciteerd!

ik  heb het ook gehad en ben nu 15wkn zwanger. en ik denk dat het wel normaal, want ik had het oook bij mijn 1e zwangerschap.

gr hanane

hallo

Het is heel normaal dat het door de zwangerschap komt ik heb het ook gehad toen ik  10 weken zwanger was heb zelfs toen nog een paar dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik een gaatje in mijn hart heb en ze dachten dat het daar van kwam ze hebben me een paar dagen in het ziekenhuis gehouden maar er was dus niks aan de hand het komt door de zwangerschap omdat je hart ook meer bloed moet pompen.

groetjes mam22

Hallo en hartelijk gefeliciteerd,

Inderdaad gaat je hart sneller kloppen op het moment dat je zwanger bent.
Ik dacht ook dat er iets geks met me aan de hand was in het begin, want ik voelde ook de hele dag door mijn hart kloppen.
Maar net zoals mama22 zegt heeft de VK mij verteld dat het komt omdat je liters extra bloed door je lichaam hebt lopen tijdens de zwangerschap waardoor je hart ook sneller klopt.
Dus het is niks om je ongerust over te maken .

Groetjes

Terug
Bovenaan