snelle jelle

Hoi allemaal,

Hier een bericht om mijn ervaringen met jullie te delen.
Ik ben moeder van een zoon van 9 weken ( mijn 1e kindje)
Ik vind hem bijzonder snel met alles en zou graag jullie ervaringen willen horen
Mijn zoon kon eigenlijk vanaf de geboorte zijn nekje al zelf recht houden
Nu ondersteun ik hem al helemaal niet meer.
Ook draait hij al bijna zelf op zijn buik vanuit ruglig
Als hij op zijn buik op mijn buik ligt "teigert" hij omhoog zet zich af met zijn voeten.
ook lachte hij al met 4 weken en nu volgt hij alles heel goed, hij doet geluidjes na en brabbelt er op los
Hij wil alles wat in mijn ogen een doorsnee baby wil dus niet
Hij gaat onder de douche ipv in bad
hij wil niet in de wagen
En als ie moet poepen wil hij recht op op schoot zitten.
Hij slaapt op zijn buik ook in de box en kijkt af en toe over de rand heen steunend op zijn ellebogen..........

Zo kan ik nog wel even doorgaan
Ik schrijf dit eigenlijk omdat ik iets heel anders van een baby verwachtte, veel hulpelozer en afhankelijker.....

Heel veel mensen zeggen ook : jeetje doet ie dat nu al !!!!

Zijn er meer moeders met deze ervaring ?
Ben benieuwd, zie om me heen alleen maar slapende babytjes die heel anders doen dan mijn zoontje.

Groeten Sonja
 
Hoi Sonja,
Nou, onze zoon is ook een snelle. Hij is nu 15 weken. Toen hij net twee dagen oud was zei de kraamverzorgster al dat hij veel geluidjes maakte.
Hij lachte met 5 weken. Hij heeft zich ook al omgerold en hij kletst echt de hele dag door.
Ook kon hij al snel zijn hoofdje zelf rechthouden. De arts van het CB gaf dit ook aan. Hij kijkt ook heel wijs uit zijn ogen. Tegenwoordig wil hij niet meer op schoot 'liggen'. Hij wil alleen maar staan en gek doen. Hij is ontzettend actief.
Het is ook ons eerste kindje en we zijn er trots op dat hij al zoveel doet! Een kennis van mij heeft een baby van 5 weken jonger. Zij doet bijna niets. Zij is nog echt baby zeg maar. Onze zoon is wat dat betreft al een beetje baby-af.
Ik geniet er echt van!!!!!!!!!
Succes
 
Hoi,

Onze kleine is ook altijd al heel snel geweest. Hij hield ook al heel snel zijn nekje omhoog. Hij draaide zich ook al in de 2de maand om en en lag altijd op zijn buikje te slapen. Hij kruipt al vanaf 5 maanden en hij trekt zich nu op aan tafel en loopt al aan twee handen, en is nu 6,5 maand. Het ging wel erg snel allemaal. Ik vraag mij weleens af of het wel goed is voor zijn spierontwikkeling. Maar ik moet pas 28 juni naar het CB. Dus dan vraag ik dat even.

groetjes
 
ik herken het helemaal hoor, mijn dochtertje kon eigenlijk al meteen haar hoofdje goed zelf rechtop houden, al was ze 3weken te vroeg geboren. Ze kon met 3.5 mnd al van rug naar buik en ik lag/zat met 4 mnd al in de buggy omdat ze er in de wagenbak niet veel meer aan vond. Slapen heeft ze overdag ook nooit veel gedaan, maar 's avonds en 's nachts wel. Ik ga gewoon op haar tempo met haar mee, dat werkt het beste

gr sandra
 
Hallo, onze zoon is nu bijna 10 maanden en ik herken dit hij wou ook al alles toen hij net een paar weken was en kon ook al vrij snel zijn hoofdje alleen rechtop houden op het CB zeiden ze dat onze zoon met 1.5 jaar geboren had moeten worden zo vlot wil hij alles en dat is soms best wel vermoeiend nu hij groter wordt, hij is nog net geen 10 maand en kan al op de loopauto zitten en vooruit komen is natuurlijk wel harstikke leuk maar hij mocht ook wel iets langen baby zijn van mij want hij loopt ook al een paar stapjes achter de loopauto alleen en kan ook zelfstandig bij de tafel staan maar volgens mij moeder was ik ook zo'n snelle jelle dus het zal wel genentisch bepaalt zijn ach hoe snel of langzaam ze ook zijn gewoon van genieten..... groetjes Anja mv Marc
 
Terug
Bovenaan