Snelle meid?

Hey mama's
Ik lees net t vorige topic over naar t cb geweest en las over bijna kruipen en rechtop zitten enzo,
Maar nooya loopt al langs bank en kastjes! En kruipt dus ook heel t huis door. En ze klimt op dingen enzo. Zit echt geen moment stil.
Dus volgens mij is ze wel snel.
Zou dat komen omdat ze een meisje is? Volgens mij zag ik allemaal jongensnamen int vorige topic.
Ze is er ook snachts onrustig door geloof ik. Als ze wakker word moet ze meteen kruipen en staan in bed.
Heeft er iemand ook zo'n (over)actief kindje?
Ik zet haar express soms in de kinderstoel omdat ze dan even rust heeft (en ik ook)
Ben benieuwd.
Groetjes

Hoi,

ik herken het helemaal niet. Meiden zijn wel wat sneller hoor je vaak. Onze Tijn leerde lopen met een maand of 16. Los lopen dan. Liep al een tijd lang langs zaken af en als hij het vergat ook een paar stapjes los. Toen hij liep deed hij echter alsof hij nooit anders gedaan had. Direct heel stevig, bijna zonder te vallen en alleen nog maar lopen...
Denk dat het goed is dat je af en toe rust voor je kindje inbouwt. Hoe vindt ze dat?

groetjes Natasja

Hi Ik heb het wel het gevoel dat mijn meissie ook aardig snel is. Ze kruipt je tegemoet, maar nog niet echt mooi kruipend. In de box gaat staat en loopt ze (wel met vasthouden). Ook had ze 2 tandjes (en is de 3e onderweg) met 4,5 maand. Ze is nu ruim 7 maanden en doet dit (het betere kruip en staan/loop-werk) sinds 2 weken. Ehhum...ze weegt 9 kg en is 68 cm, bij het CB vinden ze dat ze meer (?!?) moet eten....ze ziet er lekker mollig uit, en ze hoeft niet meer..dus geef ik haar niet meer!! Ze trekt aan mijn haren, bril en gordijnen. Zit aan mijn afstandbediening + mobieltje....Maar is wel leuk hoor...

Nou ze is lekker snel, de dochter van mijn broertje liep ook langs de tafel met 7 maanden dus het kan inderdaad komen door dat het meisjes zijn??
Onze tweede zoon stond en liep langs de tafel met 9,5 maand en dat vonden wij al snel.
Wel jammer voor je want voor jou is het baby zijn er dus helemaal van af.

Heej,
snel zeg! Leuk om zo'n kleintje door de kamer te zien gaan. Mijn neefje was juist weer veel sneller dan mijn nichtje (ze schelen een week, hij is jonger). Hij liep ook al met een maand of 8 en zij pas met 16 maanden ofzoiets. Dus jongen/meisje maakt denk ik niet veel uit, het zal wel aan het kindje zelf liggen. Joas is nog niet laat, ze hoeven pas met 9 maanden te kunnen kruipen. Hij begint net (achteruit kruipen) maar snapt het vooruit gaan niet, hihi. Wel zielig als ie weer eens huilt van frustratie, maarja, de aanhouder wint!
Het lijkt me wel heerlijk als ie zelf kan gaan zitten vanuit het liggen op z'n buik. Dat speelt denk ik wat makkelijker. Nu moet ik 'm neerzetten als hij wil zitten, maar ik laat hem liever zelf ontdekken.
Succes met achter je meisje aanhollen, mijn tijd komt daarmee nog wel ;-).

Groetjes,
mammavanJoas

Anouk is nu 8.5 maand. Sinds twee weken kruipt ze met de buik van de grond in een rap tempo te kamer door. (ze kon het al een aantal weken met buik op de grond). ze gaat ook sinds twee weken rechtop zitten en op haar knieen zitten. Daar trekt ze zich op, maar tot staan komt het niet. Net niet genoeg kracht terwijl het een hele sterke meid is. als je haar rechtop tegen de bank of tafel zet, dan blijft ze wel staan. En lang! Maar dat forceren we niet, maar ze vindt het zo leuk! Een hele trotse lach!

Maar eh, ze is juist wat klein en licht. Laatste controle bij CB een week of 2 geleden was ze net boven de 6 kilo en 64cm. Maar in haar eigen corve zit ze goed dus ik krijg ook geen gemiemel te horen dat ze meer moet eten. Als ze vragen wat ze eet dan raffel ik het hele eetschema af, en zo snel dat je de ogen van de arts of vk ziet rollen waardoor ze het niet volgen. Mocht er toch een opmerking komen dan volgt: 'ze krijgt genoeg maar als ze niet meer wilt kan ik het er moeilijk met een trechter ingooien.'

Nooya heeft inmiddels twee tandjes en is nog steeds
Druk bezig met achter iedereen aan kruipen.
En natuurlijk staan waar t kan. Ze loopt nu ook echt een eind langs t dressoir en bank en stapt over van bank naar stoel enzo. Ze heeft een aantal nachten zelfs helemaal doorgeslapen. Maar de laatste nachten jammergenoeg niet, denk door t tweede tandje. Ze groeit ook wat minder heb ik t idee maar Ze verbruikt natuurlijk ook veel energie.
Verder probeer ik haar wat vaker op bed te leggen overdag en hou het langer vol met plat in bed terugleggen. Hierdoor slaapt ze overdag gelukkig wat meer.
Groetjes

Even een update: Sinds vandaag gaat Anouk zelf staan!!!!! Ze stond opeens rechtop in de box! Ze is apetrots en kan er geen genoeg van krijgen. In de box, in bed... ze probeert het ook bij het tv kastje (laag en stabiel) maar dat lukt toch niet helemaal ivm de grip. Niet zo'n steveige grip als in de boc en in bes natuurlijk. Maar dat zal vast snel komen. Sids woensdag zegt ze papa en vandaag begon het wel verrektes veel op mama te lijken! Wat gaat het snel...

Terug
Bovenaan